حمیدرضا نجف پور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی در صندوق ذخیره فرهنگیان عضو هستند.

حمیدرضا نجف پور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در گذشته دچار آسیب‌هایی بوده که با روش های  علمی درصدد بودیم که آن‌ها را برطرف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: قرار بود در بحث سود و بانک مربوطه در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان  برنامه‌هایی برای رفع مشکلات طراحی شود.

نجف پور با بیان این که تلاش کردیم تا به وعده‌های خود عمل کنیم؛ گفت:اختصاص سود به معلمان در سال‌های گذشته با مشکلاتی مواجه بود. در حوزه سود قدم‌هایی برداشته ایم و در خصوص اصلاح ساختار حکمرانی اتفاقات مناسبی را شاهد بوده ایم. اصلاح فرآیند‌ها به منظور افزایش بهره‌وری از جمله برنامه های ما در این راستا است. 

او افزود:یکی از مطالبات معلمان ارزش مالکانه بود که ما وعده دادیم و در بحث سودآوری ،با همکاری شرکت و هلدینگ‌ها این مشکلات رفع شد.

نجف پور گفت: تا پایان سال مشکلات سوددهی سهام فرهنگیان ۱۰۰ در صد رفع می‌شوند.

وی افزود: در بخش نظام سرمایه داری گام‌های بزرگ برداشته شد که یکی از آن‌ها ساخت هلدینگ صنعتی و  معدنی بود.

او  اعلام کرد: اقتصاد صندوق را به اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان اختصاص داده ایم. در بحث اقتصاد دیجیتال برای رفع مشکلات معلمان سوپر اپلیکیشن را طراحی و آزمایش کرده ایم  که  به زودی این سامانه رونمایی می‌شود.

نجف پور گفت: در این سامانه اصلاحات استراتژیک و موارد دیگر ساماندهی شده‌اند. برای نخستین بار شرکت هواپیمایی ایروان برای معلمان ایجاد شده و دو هواپیما معلم و فرهنگیان طراحی شده است.

او گفت: معلمان در لایحه‌های مختلف خودشان نقش آفرینی می‌کنند.معلمان  در زمان بازنشستگی پیش از این تا چند وقت حقوق نداشتند، اما در حال حاضر ظرف ۲۰ روز حقوقشان به آن‌ها ارائه می‌شود.

نجف پور گفت: پیش از این سود سالانه بازنشستگان فرهنگیان شش ماه بود اما  هم اکنون فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق پس از یک ماه سود سالانه را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق فرهنگیان بیان کرد: ۹۰۰ پرونده مختلف حقوقی به ارزش ۱۷هزار میلیارد تومان داشتیم که سعی کردیم این پرونده‌ها را رفع کرده و حقوق فرهنگیان را احیا کنیم..

وی با اشاره به طرح ارزش مالکانه و واگذاری سهام به فرهنگیان گفت: قرار بود ظرف یک سال آینده طرح را محقق کنیم که خوشبختانه پس از گذشت تنها شش ماه، فاز اول این طرح را اجرایی کردیم. در فاز اول اجرا، در ابتدا تمامی عملیات‌های مالی ۲۷ سال گذشته شفاف سازی شد تا هر گونه مغایرت مالی کشف شود، در فاز دوم و سوم هم به همه معلمان وعده می‌دهیم ارزش هرگونه وجوهی از معلمان که نزد صندوق است؛ به درستی تعیین شده و سهام هر معلم عضو صندوق بر اساس نوع واریزی ، مدت ماندگاری وجوه و میزان واریزی دولت برای وی، نسبتی را تعیین می‌کند که با نرخ تورم اعلامی در دارایی‌های کل صندوق کشف شود.

 

برچسب ها: فرهنگیان ، بازنشستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار