ضرورت استفاده از دستکش برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: افراد درگیر با گوشت خام یا دام زنده برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ویروسی تب کریمه کنگو لازم است از دستکش استفاده کنند.

عباس آغاز زئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: باتوجه به اینکه ماه‌های گرم سال موسم فعالیت و بروز کنه هاست، بنابراین عموم کسانیکه با گوشت خام یا دام زنده در ارتباط هستند اعم از زنان خانه دار، قصاب، دامدار، دامپزشک، غذاخوری‌ها و کارگران کشتارگاه باید برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از ورود ویروس تب کریمه کنگو به بدن از دستکش استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مصرف کنندگان بهتر است گوشت خام مورد نیاز خود را از قصابی‌ها و مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند.

آغاز توصیه کرد: گوشت خام قرمز قبل از مصرف باید حداقل ۲۴ ساعت و جگر و سایر آلایش‌های دامی نیز ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شوند.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد، تب کریمه کنگو از ویروس حشره ناقل کنه به دام و سپس به انسان منتقل می‌شود و علائمی نظیر تهوع، تب شدید و درد مفاصل دارد که گاه افراد این علائم را با بیماری‌های دیگری، چون سرماخوردگی یا مسمومیت غذایی اشتباه می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو باید با گوشت خام و دام زنده با احتیاط و خودمراقبتی‌های لازم برخورد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.