مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: سال گذشته در بیمارستان های تامین اجتماعی استان ۴۱۰۰ نوزاد متولد شده اند.

روح الله سهرابی مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در عرصه بازار سلامت، بزرگترین خریدار و دومین تولیدکننده درمان پس از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. خدمات درمانی مورد تعهد سازمان به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌شود. روش درمان مستقیم با استفاده از امکانات درمانی سازمان اعم از ملکی و استیجاری و روش درمان غیرمستقیم نیز از طریق خرید خدمت از پزشکان گروه‌های پزشکی و موسسات تشخیصی و درمانی خصوصی یا دولتی و دانشگاهی است.

وی افزود: تمامی بیمه‌شدگان اجباری سازمان تامین‌اجتماعی، خدمات درمانی در قالب درمان مستقیم را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و در روش درمان غیرمستقیم نیز در حوزه خدمات سرپایی و خدمات درمانی بستری به ترتیب ۷۰ و ۹۰ درصد صورتحساب بر مبنای تعرفه مصوب بخش دولتی توسط تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی در بخش درمان مستقیم، دارای ۳ بیمارستان، یک پلی کلینیک تخصصی شبانه روزی  و ۸ مرکز درمانی سرپایی در سطح استان است و در بخش درمان غیر مستقیم از طریق عقد قرارداد با حدود ۹۰۰ مرکز درمانی دولتی و غیردولتی بیمه شدگان را در برابر مخاطرات مالی ناشی از هزینه های سنگین و فزاینده خدمات درمانی حمایت می‌ کند.

وی اضافه کرد: ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار مراجعه جهت دریافت خدمات سرپایی شامل ویزیت و خدمات تشخیصی‌ درمانی (داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و ...) به مراکز درمانی ملکی در سال ۱۴۰۱ صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰، میزان ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سهرابی اضافه کرد: تعداد ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار ویزیت توسط پزشکان در مراکز ملکی انجام شده است که حدود ۲۴ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل موارد اعمال جراحی بستری در مراکز درمانی ملکی در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰، افزایش ۸ درصدی نشان می‌دهد و در مجموع، جراحی بستری ۱۵۲۴۸ مورد بوده است. در بخش بستری مراکز ملکی سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۰ هزار و ۸۸۹ بیمار بستری شده و تحت درمان قرار گرفته‌ اند و در بیمارستان های تامین اجتماعی استان  ۴۱۰۰ نوزاد متولد شده اند.

سهرابی ادامه داد: هدف سازمان ارائه خدمات به موقع و به هنگام و کسب رضایت مندی جامعه هدف است و برای مراقبت از سلامتی بیمه شدگان و اعضای خانواده همواره خدمات درمانی و ظرفیت‌های درمان در مراکز ملکی را توسعه داده است، در همین راستا سال گذشته در آستانه میلاد امام زمان(عج) عملیات اجرایی و افتتاح پروژهای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۳۷۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی بیان کرد: پروژه های افتتاحی شامل بخش های بلوک زایمان و تصویربرداری بیمارستان شازند، بهسازی و نوسازی رختشویخانه بیمارستان امام خمینی(ره) و واحد تغذیه و آشپزخانه بیمارستان شهید چمران ساوه و نوسازی و بهسازی فضای فیزیکی درمانگاه قدس اراک بود که بیش از سه هزار مترمربع به حوزه درمان و پشتیبانی درمان استان اضافه شد. ۳ پروژه کلنگ زنی شامل درمانگاه بیمارستان شهید دکتر چمران ساوه، درمانگاه بیمارستان شازند و درمانگاه محلات نیز در سال گذشته انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.