مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: حفاری تونل دوم حیران به اتمام رسیده و جهت تکمیل ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

محبوب حیدری در خصوص آخرین وضعیت تونل دوم حیران گفت: حفاری تونل به اتمام رسیده و با انتخاب پیمانکار جدید در سال جاری لاینینگ و راه اندازی مسیر دو طرف تونل آغاز می‌شود تا با تامین ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار شاهد عبور خودرو‌ها از این مسیر باشیم.

او گفت: محور بزرگراهی نیر – سراب و کمربندی نیر در مرحله اجرایی قرار گرفته و پروژه مهم و حیاتی اردبیل – سرچم نیز با پیگیری‌های مستمر نائب رییس مجلس، استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جذب اعتبارات روند اجرایی مناسبی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در مجموع امسال ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته که ۲۸۰ میلیارد تومان آن از ردیف‌های ملی و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از تهاتر نفت بوده و علیرغم تخصیص‌ها به این پروژه، پیمانکاران ۱۴۰ میلیارد تومان طلب دارند و علی رغم بدهی‌ها به پیمانکاران تمامی پروژه‌ها در سطح استان هم اکنون فعال و در حال اجرا است.

حیدری اظهار کرد: محور کلور - درام نیز در دو قطعه در حال اجراست و ما در ادامه روند این پروژه مشکل مالی داشتیم که با وجود بدهی ۹۵ میلیارد تومانی به پیمانکاران، امیدوارم با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن ادامه یابد.

او با اشاره به تکمیل محور بزرگراهی اردبیل – مشگین شهر و بسته شدن پرونده آن در سال جاری اشاره کرد و گفت: به رغم سختی کار در این پروژه، مسیر اصلی تکمیل شده و تنها یک پل و دو سه زیرگذر و روگذر در این مسیر باقیمانده که موسسه عاشورا قرارگاه خاتم الانبیا تلاش می‌کند تا آن را به سرانجام برسانند و در این پروژه پیمانکار ۹۰ میلیارد تومان طلب دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: ۵ کیلومتر بزرگراه ورودی شهر گرمی در سال گذشته افتتاح شده و ۱۵ کیلومتر محور گرمی – اردبیل نیز با انتخاب پیمانکار در مرحله انجام است.

حیدری فعال بودن بزرگراه گرمی به بیله سوار با تلاش موسسه عاشورا را یادآور شد و بیان کرد: راه اصلی انگوت به مشگین شهر و پارس آباد نیز به رغم ۲۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکار در مراحل اجراست.

او از تکمیل محور گردشگری سرعین – آلوارس به طول ۱۰ کیلومتر، کریق – آرموداق به طول ۵/۸ کیلومتر در سال جاری خبر داد و افزود: پروژه دور دریاچه سد گیلارلو در سال گذشته عملیات آسفالت انجام و تکمیل گردید و تنها طلب ۱۰ میلیارد تومانی پیمانکار باقیمانده که با حمایت مسولان استانی و شهرستان گرمی امیدوارم تامین منابع آن حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم، ولی پیمانکاران راه و شهرسازی اردبیل با تمام توان در سنگر خدمات رسانی حضور دارند و ما به پشتیبانی و حضور این عزیزان دلگرم هستیم که امیدواریم در سال جاری با تخصیص اعتبار مناسب و پرداخت مطالبات پیمانکاران، روند توسعه بزرگراه‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار