مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رعایت حریم خصوصی از سوی پزشکان برای ویزیت بیماران ضروری و ویزیت همزمان چند نفر با هم در مطب‌های پزشکی ممنوع است.

دکتر کاظم غفاریان گفت: شکایات مربوط به رعایت نشدن حریم خصوصی در مطب های پزشکی در مشهد و دیگر شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیدگی و پیگیری می شود.

وی بدون اشاره به آماری در این زمینه بیان کرد: بیماران و خانواده هایشان می توانند شکایات خود در زمینه حریم شخصی در مطب های پزشکی را از طریق مراجعه به نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین سامانه ۱۹۰ مطرح کنند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رعایت نکردن حریم شخصی بیماران حین ویزیت و معاینه کردن چند بیمار همزمان با هم، رفتاری خارج از شئون حرفه ای و اخلاق پزشکی است.

رعایت نکردن حریم خصوصی بیمار در مطب پزشکان تخلف است

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: پذیرش چند بیمار به طور همزمان برای انجام معاینه و رعایت نکردن حریم خصوصی آنان در مطب پزشکان ممنوع است و این امر تخلف محسوب می‌شود.

دکتر علیرضا صداقت افزود: پذیرش همزمان چند بیمار برای معاینه به هیچ عنوان مورد تایید سازمان نظام پزشکی نیست و پزشکان موظف هستند هر بیمار را به صورت جداگانه و با حفظ حریم شخصی ویزیت و معاینه کنند.

وی بیان داشت: مردم می توانند تخلفات در این زمینه را به سازمان نظام پزشکی گزارش دهند تا در سریعترین زمان ممکن پیگیری و با پزشک متخلف برخورد شود.

سازمان نظام پزشکی مشهد اکنون دارای بیش از ۱۸ هزار عضو از میان پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها، آزمایشگاههای تشخیص طبی و کارشناسان پروانه دار است که امور صنفی خود را از طریق این سازمان مردم نهاد پیگیری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.