نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، از کلنگ زنی بخش دوم طرح پارک آبخیز «جهان‌بین» در هفشجان با ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم پروژه پارک آبخیز «جهان‌بین» در هفشجان گفت: کلنگ فاز دوم این طرح با حجم عملیات هزار و ۱۶۲ مترمکعب و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به زمین خورد.

احمد راستینه با اشاره به اینکه امید است این بخش تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: اجرای فاز سوم این طرح با محوریت مشارکت‌های مردمی و بخش‌های بعدی آن با تمرکز بر تکمیل طرح مطالعاتی پارک آبخیز در دستور کار قرار دارد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پارک آبخیز جهان‌بین مجموعه‌ای از فعالیت‌های منابع طبیعی اعم از سازه‌های سنگی ـ ملاتی و پارک بیولوژیک و بیومکانیک را شامل می‌شود.


بیشتر بخوانید


اصغراحمدی، با اشاره به اینکه بخش سوم این پارک با تمرکز بر اقدامات بیولوژیک و کاشت گیاهان دارویی با محوریت مردم در آینده نزدیک اجرا خواهد شد، افزود: مبنای بخش چهارم این طرح انجام فعالیت‌های ورزشی، توسعه گردشگری و صنعت توریسم است.

احمدی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر کاشت درخت، اظهار کرد: ایجاد فضای سبز سالم در جهت کاهش کربن موجود در هوا به دلیل تصاعد گاز‌های گلخانه‌ای و فعالیت کارخانه‌ها، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: مهار و کنترل رواناب‌های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی از دیگر اهداف این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار