سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری گفت: معدنکاران مجتمع معدنی فلارد ۸۰ درصد مرمریت چهارمحال و بختیاری معروف به سنگ سمیرم را تولید می‌کنند.

فضل‌الله رحمتی در بازدید از معادن فلارد گفت: معدنکاران مجتمع معدنی فلارد ۸۰ درصد مرمریت چهارمحال و بختیاری معروف به سنگ سمیرم را تولید می‌کنند.

سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۹ معدن در مجتمع معدنی فلارد فعال است که به تنهایی ۸۰ درصد مرمریت استان را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت سه مجتمع معدنی فلارد، باباحیدر و جونقان در استان افزود: هم‌اکنون مرمریت تولیدی استان چهارمحال و بختیاری از جمله سنگ‌های استخراجی دارای برند در کشور است.


بیشتر بخوانید


رحمتی بیان کرد: پارسال، یک میلیون و ۲۱۲ هزار تن انواع سنگ از معادن شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا استخراج شد که نسبت این میزان تولید به ظرفیت اسمی ۸۹ درصد است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۴ معدن در شهرستان فلارد، هشت معدن در شهرستان خانمیرزا و چهار معدن در شهرستان لردگان فعال است که با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۱۹۹ نفر را فراهم کرده است.

رحمتی با بیان اینکه از این معادن علاوه بر مرمریت، مواد معدنی سنگ گچ، سنگ لاشه، سیلیس و مخلوط کوهی برداشت می‌شود، گفت: با احیای سه باب معدن از طریق ظرفیت‌های قانونی موجود، اشتغال معدنی سه شهرستان به ۲۲۰ نفر افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار