معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بتدریج تا روز دوشنبه موجی از بارش های رگباری در کردستان عبور می‌کند.

علی پناهی ، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی بتدریج تا روز دوشنبه شاهد عبور موجی از شمالغرب کشور می‌باشیم؛ که موجب افزایش ابر، وزش باد گاهاً شدید، در پاره‌ای نقاط رگبار باران و رعدو برق و در برخی نواحی بارش تگرگ خواهد شد.

با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم شرایط رخ داد بارش برای فردا و در مناطق شمالی و شرقی استان فراهم‌تر باشد، خاطر نشان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بخصوص در مناطق یاد شده دور از انتظار نخواهد بود.

او افزود: از روز سه شنبه تا آخر هفته جو استان نسبتاً پایدار بوده و پدیده غالب افزایش پوشش موضعی ابر و وزش باد در بعدازظهر‌ها می‌باشد.

پناهی گفت: با توجه به افزایش سرعت وزش باد برای امروز و فردا بر روی عراق، شرایط شکل گیری گردوخاک در این مناطق فراهم بوده و امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان وجود خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز تا صبح چهارشنبه میانگین دمای شبانه روزی بتدریج ۳ تا ۵ درجه کاهش داشته و هوای سطح منطقه خنک‌تر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.