ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره كتاب سال سبك زندگی

نشست خبری چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی با سخنرانی علی رحمانی مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و محمدرضا قائمی‌نیک، رئیس کمیسیون علمی جشنواره و شاکری دبیر اجرایی جشنواره در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی رحمانی، مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی گفت: سبک زندگی به‌عنوان ‌یکی از مهم‌ترین مسائل مورد اهتمام فعالان، نخبگان و مدیران فرهنگی کشور و نظام اسلامی و مورد تأکید ویژه و راهبردی مقام معظم رهبری است تا جایی که معظم‌له سال‌ها بر این موضوع تأکید و تصریح دارند و حتی در بیانیه گام دوم مسئله سبک زندگی را مورد تأکید و دقت قرار دادند.
 
او افزود: پس از فراخوان و اطلاع رسانی این جشنواره تعداد 6 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره كتاب سال سبك زندگي ارسال شد که از این تعداد پس از ارزیابی اولیه 324 اثر توسط دبیرخانه دریافت و سپس 192 اثر واجد صلاحیت ورود به چرخه ارزیابی تفسیری شدند.

مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی ادامه داد: سبک زندگی، مبانی و مفاهیم، سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی، سبک زندگی، خانواده، جنسیت، سبک زندگی و زندگی شهری، سبک زندگی، رسانه و فضای مجازی، سبک زندگی، تولید و مصرف فرهنگی، سبک زندگی، آموزش و سلامت، سبک زندگی، الگوها و اسوه‌ها و سبک زندگی، آئین‌ها و مناسک، محورهای جشنواره بوده است.
 

رحمانی بیان کرد: ظرفیت شناسی، جریان‌یابی، شناسایی فعالان عرصه سبک زندگی و استعدادهای بالفعل از جمله اهداف این جشنواره است. همچنین شناسایی آثار فاخر مرتبط با سبک زندگی، ایجاد شبکه تعاملی و ارتباطی بین فعالان عرصه سبک زندگی در این عرصه از دیگر اهداف جشنواره ملی کتاب سبک زندگی است.

او تصریح کرد: باتوجه به  فقدان مبانی نظری و فکری مرتبط با حوزه سبک زندگی ایرانی و اسلامی، دبیرخانه تلاش کرد تا از طریق ارتباط با مراکز آموزشی، حوزوی و دانشگاهی، اقدام به برگزاری میزگردها و نشست‌های ترویجی و تخصصی کند که در این راستا، مراکز عالی بزرگی همکاری کردند از جمله دانشگاه تهران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد، موسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، دانشگاه فردوسی، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، پژوهشکده اسلام تمدنی و... که در قالب شناسایی مسائل مرتبط به برگزاری میزگرد و نشست پرداختند.

مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی با بیان این که در موضوع سبک زندگی، ضعف محتوا و منبع داریم تاکید کرد: نیازمند اجتهاد و تولید علم هستیم و امیدواریم این جشنواره منشا اثر و نقطه جدیدی در این عرصه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.