سرپرست اداره دامپزشکی اهواز گفت: خدمات رسانی رایگان به مناطق محروم روستایی علاوه بر صیانت از سرمایه‌های دامی، کمکی برای کاهش هزینه‌های درمانی دامداران است.

سید مرتضی قریشی گفت: با توجه به سیاست‌های محرومیت زدایی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان برای ارائه خدمات رایگان بهداشتی و مراقبتی به دامداران در مناطق محروم استان این اردو با حضور اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و همکاری دانشگاه شهید چمران با حضور اساتید و دانشجویان رشته دامپزشکی، در بخش غیزانیه اهواز به اجرا در آمد.

او می‌گوید: با توجه به نیاز و ارائه مطلبوب‌تر خدمات دامپزشکی به دامداران پرفسور نوری و دکتر حاجی کلایی از متخصصان داخلی دام بزرگ کشور در این اردو حضور یافته و نسبت به ارائه خدمات اقدام کردند. 

قریشی گفت: در این اردو خدمات رایگان دامپزشکی شامل واکسیناسیون دام و طیور، تشخیص و درمان بیماری‌های دامی، سمپاشی جایگاه نگهداری و بدن دام، ارائه مشاوره‌های بهداشتی و همچنین توزیع بروشور و پوستر‌های آموزشی است توسط اکیپ‌های دامپزشکی اهواز صورت پذیرفت.

به گفته او خدمات رسانی رایگان به مناطق محروم روستایی علاوه بر صیانت از سرمایه‌های دامی، کمکی در جهت کاهش هزینه‌های درمانی دامداران می‌باشد.

سرپرست اداره دامپزشکی اهواز گفت: این طرح که در بخش غیزانیه و روستای حفیره به اجرا در آمد بالغ بر ۶ هزار راس از دام‌های سبک (گوسفند و بز) بر علیه بیماری آبله و ۳۰۰۰ قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل بومی تو سط اکیپ‌های دامپزشکی دولتی ایمن سازی گردیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.