مسعود طبیبی سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: شهروندان در صورت نقص فنی و یا تصادف از طریق تماس با شماره ۸۷۵۰۰ و شماره گیری داخلی ۱ میتوانند درخواست امداد خود را ثبت نمایند.
به گفته وی ارائه خدمات امدادی برای خروج خودروها در تونلهای شهری به صورت رایگان بوده و در ازای ارائه خدمات هیچ هزینهای از شهروندان دریافت نمیشود.
طبیبی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شرکت کنترل ترافیک فراهمآوری استفاده بهینه از ظرفیت موجود شبکه معابر با استفاده از سامانههای هوشمند حمل و نقل است و شناسایی سریع گلوگاههای ترافیکی و رفع آنها مهمترین اقدام شرکت کنترل ترافیک تهران و مراکز پایش ترافیکی وابسته در شهرداری تهران به حساب میآید، در مورد خدمات قابل ارائه به شهروندان گفت: بعد از رسیدن خودروی امداد به محل، ابتدا ایمنسازی جهت جلوگیری از حوادث ثانویه صورت میگیرد و با رعایت استانداردهای ایمنی، خودرو یا خودروهای نیازمند به امداد از خطوط حرکتی به خط اضطرار و سپس به نقطه امن در خارج از تونل منتقل میشود، در این بین ارتباطات لازم بین امدادگر و کارشناسان مراکز کنترل و پایش ترافیکی جهت دریافت اطلاعات لازم تا پایان رخداد برقرار است.
وی با بیان اینکه عوامل امداد به عنوان بازوی اجرایی مرکز کنترل و نیرویی که آموزش تخصصی امدادرسانی دیده و با دارا بودن تجهیزات تخصصی، در کمترین زمان ممکن به عنوان اولین ارگان در محل حادثه و رخدادها در تونل حاضر هستند افزود: در صورت لزوم و استعلام از راننده یا راکب وسیلهی متوقف شده با دیگر عوامل مورد نیاز مانند راهور و اورژانس هماهنگی لازم به عمل میآید. شایان ذکر است خدمات ارائه شده، شامل تعمیرات خودرو نیست و تماماً به صورت رایگان صورت میپذیرد.
سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران یادآور شد: شهروندان میتوانند از طریق تماس با شماره ۸۷۵۰۰، از خدمات دیگری همچون اعلام اختلال و یا خرابی چراغهای راهنمایی هوشمند (داخلی شماره ۲)، مسیریابی، اطلاع از آخرین تغییرات ساعت و محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا، وضعیت انسداد تونلهای شهری و استعلام وضعیت ترافیک بزرگراهها (داخلی شماره ۳) مطلع شوند.