مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: زمان صدور مجوز‌های کسب و کار در استان اردبیل در مقایسه با ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

یعثوب نژادمحمد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان گفت: این مرکز با هدف احصا و کاهش فرآیندهای زاید صدور مجوزها در بهبود فرآیند تولید و اشتغال ایجاد شده و با تلاش این مرکز در چند ماه اخیر یک سوم زمان قبل برای صدور مجوزها کاهش پیدا کرده و با حذف قوانین مخل کسب و کار شاهد تسهیل در این فرآیندها هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل می گوید: تلاش بر این است این مرکز با اصلاح، بهبود فرآیندها، تسهیل امور همچنین حذف مقررات زاید یاریگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری باشد که این کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

به گفته او، در این مرکز نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا زمان صدور مجوزها را در یک سامانه الکترونیکی یکپارچه کاهش داده و پاسخ استعلامات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران در کمترین زمان صادر شود.

نژاد محمد همچنین درخصوص فعالیت سامانه اطلس سرمایه گذاری استان گفت: بیش از ۳۰ طرح اقتصادی در سامانه اطلس سرمایه گذاری مصوب و بارگذاری شده است که در آینده این تعداد به ۱۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری می‌رسد.

او می گوید: برای اجرای ۳۰ طرح مصوب، ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد نیاز است که در صورت تحقق این سرمایه‌گذاری‌ها ۲هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: این طرح‌ها در بخش‌های گردشگری، صنایع معادن و کشاورزی اجرا می‌شود که مقدمات اولیه برای مکان‌یابی و استعلام این طرح‌ها انجام شده است.

نژاد محمد با تاکید بر لزوم توجه و اهتمام به فعالیت‌های مولد اقتصادی می گوید: باید اقتصاد کشور را از غیرمولد و نظام سوداگری و دلالی به سمت نظام اقتصادی منطقی همراه با رشد شفاف اقتصادی حرکت داد و تحقق این امر نیازمند مشارکت همه مردم است.

به گفته او، نباید سرمایه‌ها و نقدینگی کشور به سمت سوداگری مسکن، سکه، طلا، خودرو و ارز هدایت شود چرا که این عناصر در دنیای امروز جزو عناصر مصرفی بوده و نگاه سرمایه‌ای به آنها وجود ندارد.

نژادمحمد ظرفیت‌های کشور و استان را برای تحقق شعار«مهار تورم و رشد تولید»بی‌نظیر و شاخص عنوان کرد و گفت:‌ در گام نخست باید این ظرفیت‌ها اعم از منابع انسانی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد توجه و شناسایی قرار گیرد تا بتوان در مسیر مهار تورم و رشد تولید به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پناهی
۱۵:۵۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
نزدیک یک سال دوندگی در ادارات اردبیل برای ایجاد شغل و کارآفرینی هنوز نتیجه ای نگرفته ام کجاست این کاهش صدور مجوز کسب کارتون