متخصص تغذیه گفت: خورشت قیمه به سبب داشتن انواع ویتامین ها، آهن، روی و پروتئین نقش بی بدیلی در سلامت بدن دارد.

مریم اژدری متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان استان یزد گفت: در پخت خورشت قیمه از غلات و حبوبات استفاده می‌شود که برای سلامتی بدن انسان مفید است.

او بیان کرد: اگر در تهیه خورشت قیمه از روغن زیاد برای سرخ کردن پیاز و سیب زمینی استفاده شود کالری آن افزایش می‌یابد در حالی که اگر روغن زیادی در پخت آن مصرف نشود، می‌تواند غذای سالمی باشد.

متخصص تغذیه تصریح کرد: گوشت خورشت قیمه حاوی انواع ویتامین‌ها همچنین روی و آهن است که برای افراد دچار بیماری کم خونی بسیار سودمند است.

اژدری با تاکید بر فراوان بودن پروتئین در خورشت قیمه و نفید بودن آن برای بدن انسان اظهار داشت: پروتئین موجود در خورشت قیمه نیز با توجه به گوشت و لپه در آن فراوان است.

متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: لپه جزء حبوباتی است که دارای ویتامین‌های گروه B و فیبر می‌باشد و برای رفع یبوست مفید است همچنین تامین کننده پروتئین و ویتامین‌های بدن است.

او با اشاره به سودمند بودن دارچین و زردچوبه موجود در خورشت قیمه افزود: ادویه‌هایی مانند دارچین و زردچوبه که در این خورشت بی نظیر ایرانی به کار برده می‌شود ضدالتهاب و حاوی آنتی اکسیدان هستند همچنین دارچین در کنترل قند خون و ترشح انسولین موثر است.

متخصص تغذیه با تاکید بر فواید آلو موجود در خورشت قیمه تصریح کرد: برخی افراد برای طعم بهتر قیمه از آلو در پخت آن استفاده می‌کنند که حاوی فیبر زیاد، ویتامین A و ویتامین C فراوان است و از یبوست پیشگیری می‌کند.

اژدری با اشاره به مفید بودن برخی ادویه‌ها در خورشت قیمه گفت: استفاده از فلفل و برخی ادویه‌های سودمند دیگر در قیمه سبب افزایش مواد مغذی این خورشت خوشمزه می‌شود، اما مصرف نمک زیاد در این غذا اثرات منفی بر بدن انسان دارد.

متخصص تغذیه اظهار داشت: استفاده از گوشت‌های پرچرب سبب افزایش کالری خورشت قیمه می‌شود که برای سلامتی ضرر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.