نشستی با محوریت بررسی روند احیاء مرغ گوشتی سویه آرین در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سید عباس میراحمدی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نشست اظهار داشت: طی هماهنگی با مرکز تحقیقات کشاورزی، معاونت بهبود تولیدات دامی و مدیریت حراست سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان، به منظور بررسی و تحقیق بیشتر در خصوص ضریب تبدیل و افت این سویه در سنین مختلف و همچنین بیماری‌هایی که این سویه بیشتر درگیر می‌شود بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: در خصوص روند جوجه ریزی سویه آرین در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۸۰۰ قطعه و امسال تاکنون بالغ بر ۳۵۵ هزار و ۲۵۰ قطعه مقایسه صورت گرفته و همچنین روند پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


آقای کرمی از محققین مرکز تحقیقات کشاورزی استان در حوزه علوم دامی نیز با تاکید بر ضرورت بهبود ژنتیک سویه مرغ آرین تصریح کرد: به جد دنبال ارتقای ژنتیک سویه مرغ آرین و افزایش عملکرد آن هستیم و قرار است این هدفگذاری با تزریق اعتبارات تحقیقاتی پیگیری شود.

گفتنی است: بیش از سه دهه است که به ارتقای ژنتیکی سویه مرغ آرین در کشور توجه نشده و بدون پشتیبان بوده، اما اکنون توسعه ژنتیک این سویه از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای افزایش خوداتکایی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار