وزیر میراث فرهنگی گفت: قیمت بلیت ورودی موزه ها، محوطه‌های تاریخی و پایگاه‌های میراث فرهنگی امسال در راستای شعار سال افزایش نمی‌یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه سفر مناطق جنوب استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: قیمت بلیت ورودی موزه ها، محوطه‌های تاریخی و پایگاه‌های میراث فرهنگی امسال در راستای شعار مهار تورم افزایش نمی‌یابد و همچنان پنجاه هزار ریال خواهد بود.

 سید عزت الله ضرغامی ادامه داد: براساس قانون اعتبارات مرمت و نگهداری آثار تاریخی از طریق درآمد موزه‌ها و پایگاه‌ها تامین می‌شود و اعتبارات وزارتخانه نیز محدود است، اما تصمیم گرفتیم امسال هیچ گونه افزایش قیمتی در بلیت ورودی موزه‌ها نداشته باشیم.

ضرغامی افزود: حتی برای بازدید اقشار مختلف از موزه‌ها نیز تسهیلات ویژه‌ای درنظر گرفتیم و در مناسبت‌ها نیز ورودی موزه‌ها و پایگاه‌ها رایگان است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تقویت فرهنگ میراث ناملموس برای ما بسیار مهم است گفت: موقعیت موزه‌ها و بنا‌های تاریخی به عنوان میراث ملموس ارزشمند و کالبد و بستری برای ترویج میراث ناملموس است. 

ضرغامی با اشاره به اینکه نیاز داریم ببینیم نیاکان ما چگونه با صلح و صفا زندگی می‌کردند، ادامه داد: ۳هزار میراث ناملموس ثبت شده در کشور داریم که گنجینه ارزشمند و گمشده جامعه امروز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته موزه‌ها و میراث فرهنگی اضافه کرد: میراث قبل و بعد از اسلام بسیار ارزشمند است و باید برجستگی‌های آن را استخراج کنیم و راوی‌ها و محققان به درستی در این زمینه کار کنند.

ضرغامی گفت: امروز جوانان ما نیاز دارند با هویت و گذشته خود آشنا شوند و هفته موزه‌ها فرصت خوبی برای این موضوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.