افزایش ۴۲ درصدی بازدید از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری استان نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این استان   یک هزار و ۷۴۹ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا چالدران، کلیسای زور زور ماکو، دریاچه ارومیه و مراسم مذهبی بادراک بوده که در ایام عید پذیرای مسافران بوده است.

مرتضی صفری افزود: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ در اجرای طرح نوروزی تعداد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و طبیعی استان به یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۲۰ نفر رسید که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سطح استان مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب با ۱۶ هزار بازدید بیشترین تعداد بازدید از جاذبه‌های تاریخی را به خود اختصاص داده است و پس از آن مجموعه جهانی قره‌کلیسا چالدران با پنج هزار و ۵۰۰ نفر در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی می گوید: در این مدت از میان جاذبه‌های طبیعی استان نیز آبشار شلماش با ۴۵ هزار نفر، دریاچه ارومیه با ۴۲ هزار نفر و غار سهولان مهاباد با ۲۴ هزار نفر بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را داشته‌اند.

استقبال گسترده مسافران از بازدید موزه‌ها و بناهای تاریخی استان

در بازه زمانی مذکور ۳۴۳ هزار و ۶۵۲ نفر از بناهای تاریخی و موزه‌های استان بازدید کردند که شاهد افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم و از میان موزه‌های استان کاخ‌موزه باغچه‌جوق ماکو با ۱۲ هزار نفر و موزه مردم‌شناسی ارومیه با هفت هزار نفر بازدید بیشترین اقبال را داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.