صدور سند تک برگ کاداستر در ۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی تربت حیدریه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت حیدریه گفت: ۴۱ سند تک برگ کاداستر برای اراضی ملی در ۲۳ پلاک ثبتی به مساحت ۱۸ هزار هکتار در شهرستان تربت حیدریه صادر شد.

علی رضا قادری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت حیدریه با بیان این خبر گفت: صدور سند تک برگ کاداستر بهترین راهکار در کاهش شکایات مردمی برای معاملات ملکی و عدم تصرف در اراضی ملی تلقی می‌شود.

وی افزود: حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و انفال که در راستای حفظ حقوق بیت المال ارزیابی میشود در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲۰ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی اشاره کرد و یادآورد شد در سطحی معادل ۲۱ هکتار پرونده تشکیل و با حکم قضایی از ید متصرفین خارج و به بیت المال بازگردانده شده است.

قادری ادامه داد: تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع و ارتقاء رضایتمندی مردم از اهداف کلان منابع طبیعی بوده ودر این جهت طی سال گذشته به بیش از ۷۰۰ مورد استعلام در اراضی و معادن پاسخ داده شده است.

وی به صدور محوز حمل چوب آلات به میزان ۲۵۰ فقره اشاره کرد و گفت: علاوه بر این فعالیت‌ها نیز در سطح ۳۳۲ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان پروزژه مدیریت هرزآب با هدف حفظ آب، خاک و گیاه و جلوگیری از گردو خاک اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۲:۱۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو میگی تربت حیدریه من یادم میافته به حیدر دلدل سوار. ذکر علی عبادت.