سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: باید مباحث «کارآفرینی و نوآوری» در سرفصل‌های آموزشی دانشجویان اضافه شود.

نیما رضایی در اولین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی ۱۰) گفت: باید بحث «کارآفرینی و نوآوری» را در سرفصل‌های آموزشی دانشجویان در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ در دانشکده‌های ما این است که سرفصل‌های آموزشی مختلفی را یاد می‌گیریم، اما بعد از فارغ التحصیلی، بازار کار را نمی‌شناسیم، سرفصل‌های آموزشی، اجازه کارآفرینی و نوآوری به دانشجو نمی‌دهد و برخی از دانشجویان علوم پزشکی بعد از فارغ التحصیلی، توان اداره مطب خود را ندارند و اقتصاد مطب نمی‌دانند.

رضایی با تاکید بر گنجاندن بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل‌های آموزشی دانشجویان، افزود: اگر بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل‌های آموزشی دیده نمی‌شود در کمیته‌های تحقیقات و فناوری باید برنامه مدل کسب و کار دیده شود.

وی گفت: توانمندی زیادی را در انجمن‌های علمی، سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی شاهد هستیم، اما نباید جداگانه در این نهاد‌ها رقابت کنیم، بلکه باید با همگرایی و کارگروهی در محافل علمی فعالیت کنیم تا شاهد نتایج خوبی باشیم.

سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با ابراز خرسندی از این که شاهد برنامه‌های متراکم علمی تحقیقاتی دانشجویی در سطح کشور هستیم، به برنامه‌ها و سفر‌های کاری خود در دو هفته اخیر و برگزاری ۱۱ رویداد علمی تحقیقاتی بزرگ در کشور گفت.

وی افزود: برنامه مدرسه بازاریابی شبکه‌ای علمی در دزفول برگزار شد و استقبال دانشجویان بیانگر علاقه مندی این گروه‌ها در سراسر کشور بود و طی آن دریافتیم که چقدر کار لازم داریم تا بتوانیم توانمند شده و به اهداف خود نزدیک شویم.

رضایی گفت: باید بدانیم که نیامدیم تا در کنگره‌ها تازه‌ها را بیاموزیم، بلکه باید در کنگره‌ها و محافل علمی تمرین کنیم تا آنچه را که داریم با تعامل هرچه بیشتر و بهتر بپرورانیم.

سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنانش، از چندین کنگره، کنفرانس و رویداد علمی و پژوهشی که طی هفته گذشته در داخل و خارج از کشور برگزار شد، نام برد و حضور دانشجویان در این برنامه‌های علمی و تحقیقاتی را ارزشمند خواند.

وی با اشاره به خاطرات دانشجویی و حضور خود در رویداد‌های بین المللی نیز گفت: دو آفت بزرگ در نسل جوان داریم که یکی «نبود اعتماد به نفس لازم» است که در این زمینه باید به خودباوری برسیم و دیگری «اعتماد به نفس بالاست» که فقط خود را دیدن نیز اشتباه است و نیاز به تعادل در این زمینه داریم.

رضایی همچنین خطاب به دانشجویان توصیه کرد: ما بیش از پیش نیاز به امید داریم، در هر گرفتاری و سختی در کار و زندگی، نباید ناامید شد، بلکه با آگاهی از نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید در هر جای دنیا باید امیدوارانه شرایط واقعی را دید و هدف‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را ترسیم کنید.

وی برنامه ریزی برای رسیدن به هدف، سختکوشی و کار گروهی را زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار