مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت : ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وجوهات مردمی سال گذشته باوجود خشکسالی و تنگنا‌های معیشتی در جامعه، در سطح کشور جمع آوری و در دبیرخانه شورای زکات ثبت شده است.

حجت‌الاسلام محمدطه مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه در سالن همایش دانشگاه صنعتی برگزار شد گفت : بدون شک میزان زکات پرداخت شده توسط مردم بسیار بیشتر از این میزان است، زیرا بخشی از مردم زکات خود را به صورت مستقیم به دست محرومان و افراد بی بصاعت رسانده و یا در امور عام المنفعه هزینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت جمع‌آوری زکات در کشور خیلی بیشتر از این میزان است، یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد زکات جمع آوری شده در سال گذشته در همان روستا‌های پرداخت کننده هزینه و یا در امور خیریه و عام المنفعه هزینه شده است.

حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برگزاری همایش زکات را از بزرگترین توفیقات الهی و نشانه فضل و رحمت پروردگار به جمهوری اسلامی دانسته اند ادامه داد: مقام معظم رهبری بر اشاعه فریضه زکات تاکید دارند و کم کاری در این فریضه الهی را نکوهش می‌کنند.

وی تاکید کرد: این پیام فتواگونه مقام معظم رهبری باعث جریان سازی فریضه زکات در استان‌ها شده است بنابراین امید است نهضت احیا و ترویج زکات در همه سطوح به کارکرد‌های شایسته منتهی شود و این هم اندیشی‌ها ثمر بخش باشد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به برگزاری جشنواره علمی، ترویجی زکات در کشور اضافه کرد: این همایش تاکنون در ۲۸ استان برگزار و بیش از هزار مقاله نیز به دبیرخانه آن تاکنون ارسال شده است.

حجت الاسلام مهری یادآور شد: به واسطه پرداخت فریضه الهی زکات بخش عظیمی از مشکلات کشور حل خواهد شد، لذا از مسئولان انتظار می‌رود با تلاش مضاعف و از طریق ترییون‌ها، شورای زکات و ... بیش از گذشته مردم را به پرداخت زکات تشویق و ترغیب کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.