بیست و نهمین همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات، با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی و نمایندگانی از مودیان، عاملین و مبلغین زکات استان کرمانشاه برگزار شد.

پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، امروز (۲۱ اردیبهشت) در همایش با تاکید بر لزوم ترویج و گسترش فریضه واجب زکات، گفت : زکات در کنار اینکه فریضه واجب الهی است، موجب گره گشایی از کار نیازمندان جامعه می‌شود و نیاز است که بصورت جدی‌تر در خصوص ترویج این فریضه اقدام شود.

وی با اشاره به سیر صعودی پرداخت زکات در استان طی سال‌های گذشته، گفت: سال گذشته ۲۱۶۶ نفر در سطح استان بیش از ۳۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

ترکمانه گفت: ۷۵ درصد این زکات در جهت رفع مشکلات محرومان هزینه و مابقی صرف ساخت پروژه‌های عام المنفعه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به بارش‌های خوب سال زراعی جاری گفت: با توجه به این مسئله به نظر می‌رسد امسال رونق کشاورزی را شاهد بوده و بتوانیم قدم‌های موثری در بحث ترویج و جمع آوری زکات برداریم.

ترکمانه گفت: طبق آمار جهاد کشاورزی استان امسال برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم آبی و دیم و ۱۳۰ هزار تن جو آبی و دیم در سطح استان خواهیم داشت و اگر پنج درصد این میزان تولید بتوانیم وصول زکات داشته باشیم، مبلغی حدود ۵۵ میلیارد تومان خواهد شد که رقم خوبی برای گره گشایی از کار محرومان استان است.

وی تاکید کرد: هدفگذاری امسال جمع آوری این میزان زکات و حتی بیش از این مبلغ در سطح استان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه َتاکید کرد: ترویج بیش از پیش زکات نیازمند دو شرط است، ابتدا تکریم مودیان زکات و شرط مهمتر نشان دادن آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه است.

وی افزود: اگر مردم آثار خوب پرداخت زکات را در گره گشایی از محرومان ببینند، قطعا تعداد کثیری تشویق به پرداخت زکات شده و نسبت به چرایی انجام این فریضه واجب الهی بصیرت پیدا خواهند کرد.

ترکمانه گفت: در بحث اکرام ایتام مردم مستقیما با ایتام ارتباط برقرار کرده و آثار کمک‌ها و حمایت‌های خود را مشاهده می‌کنند و امروز تعداد بسیاری حامی ایتام شده اند و چنین اقداماتی باید در بحث زکات هم صورت گیرد.

این مسئول یادآور شد: شش مقاله به دبیرخانه این همایش در استان ارسال شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.