مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۴۶۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان به بهره برداری رسیده و زیربار ترافیک رفته است.

سیدمحسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با تلاش صورت گرفته از ۵۳۱ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در حوزه استحفاظی این استان، تاکنون بیش از ۴۶۰ کیلومتر به پایان رسیده و زیربار ترافیک رفته است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴ کیلومتر از این محور تکمیل و به بهره برداری می‌رسد، افزود: با بهره مندی از این ۱۴ کیلومتر، تنها حدود ۵۴ کیلومتر از کل طرح باقی می‌ماند.

حمزه لو اضافه کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در شمالی‌ترین نقطه این استان را به بندر امام خمینی در استان خوزستان متصل می‌کند که ٣٠ درصد این شبکه حمل و نقل جاده‌ای به طول ۵۳۱ کیلومتر در آذربایجان غربی قرار دارد.

وی گفت: ۵۴.۵ کیلومتر از این کریدور بزرگراهی در دست اجراست و تاکنون ۱۷ هزار میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است و بر اساس پیش بینی صورت گرفته ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام کل طرح نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: طول کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان غربی ۲۶۱ کیلومتر و در شمال استان هم ۲۷۰ کیلومتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.