استاندار خراسان جنوبی گفت: در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی، برنامه عملیاتی ایمنی جاده‌های استان به عنوان نقشه راه این حوزه به نتیجه رسید.

 

قناعت استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج دیدارش با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این دیدار مقرر شد در جهت ارتقای ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه‌ای بین استان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تدوین شود.

او از ارتقای ایمنی جاده‌های استان در سال در قالب یک برنامه عملیاتی خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه بعد از تصویب و ابلاغ به عنوان یک نقشه راه در دستور کار حوزه‌های مجری قرار می‌گیرد.

قناعت تدوین برنامه‌های عملیاتی برای همه حوزه‌ها را در شروع سال جدید، یک اصل مهم خواند و بیان کرد: باید اقدامات سال به ویژه در حوزه های زیرساختی هدف‌گذاری شوند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه راه ها یکی از مهمترین زیرساخت‌ها است اظهار کرد: خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار متر مربع مساحت، سومین استان وسیع کشور است و با بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر انواع راه در جایگاه هفتم قرار دارد.

او بیان کرد: جاده‌های خراسان جنوبی سطح خرابی بالایی دارند و نوروز امسال شاهد افزایش ترددها و تلفات جاده‌ای در محورهای استان بودیم.

قناعت با اشاره به اینکه ضرورت ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها از مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های استان است  تصریح کرد: در سلسله نشست‌هایی با حوزه‌های مرتبط راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و راهور، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر حوزه‌ها تکلیف هر دستگاه در این زمینه مشخص شده است.

استاندار خراسان جنوبی مهمترین بخش را اجرای روکش آسفالت در شریان‌های اصلی استان عنوان کرد و گفت: محورهای نهبندان - سربیشه، سربیشه - بیرجند، بیرجند - قاین، دیهوک - طبس، طبس - اصفهان و فردوس - بجستان از محورهای اصلی و پرتردد استان است.

تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری، حذف نقاط حادثه‌خیز، اصلاح آب نماها، روکش آسفالت محورهای فرعی و روستایی که می‌تواند به ارتقای سطح ایمنی راه‌های استان کمک کند از جمله موارد مطرح شده در این دیدار با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.