محمدی گفت: در زمینه موجودی زندان‌ها، نسبت به قبل با اِعمال عفو معیاری رهبر انقلاب (مدظله العالی)، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته ایم.

غلامعلی محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان کرمان با بیان اینکه در عفو معیاری مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  تعداد قابل توجهی زندانی آزاد شده اند، از ورود تعداد زیادی از متهمان به زندان جلوگیری شده و  مجازات‌های برخی تقلیل یافته است، گفت: در زمینه موجودی زندان‌ها نسبت به قبل با اِعمال عفو معیاری رهبر انقلاب (مدظله العالی) ، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته ایم.

 او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ساختاسازی‌های جدید و موردنیاز در این سازمان بیان کرد: در شرایط کنونی خلاء‌هایی در ساختار سازمانی داریم؛ زیرا تاسیساتی ایجاد شده که مستلزم امکانات و نیروی انسانی متناسب با شرح ماموریت ها است.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه به عنوان نمونه در سامانه نظارت زندان‌های الکترونیک (سما) که جدیدا راه اندازی شده است، نیازمند متناسب سازی ساختار تشکیلاتی و شرح وظایف این مرکز هستیم، افزود: ساختارسازی‌های متناسب با زندان‌های الکترونیک در سازمان زندان‌ها ایجاد می‌شود.

  او بیان کرد: با توجه به تعاملات موجود با دادگستری ها، بهره مندی از ارفاقات قانونی برای  نگهداری زندانیان تحت پوشش سامانه‌های الکترونیک را افزیش می‌دهیم و دراین رابطه باید توجه داشت که در تولید پابند‌های الکترونیک به تولید انبوه رسیدیم و این اقتضا می‌کند در ساختار تشکیلاتی، نیروی انسانی موردنیاز را تامین کنیم و مذاکراتی نیز با سازمان امور اداری و استخدامی کرده ایم.

او تصریح کرد: امیدواریم ساختار سازمانی زندان‌ها متناسب با شرح وظایف و ماموریت‌ها بشود.

محمدی درباره اردوگاه کبوترخان رفسنجان نیز گفت: این پروژه از مدت‌ها قبل آغاز شده و هنوز تکمیل نشده که در سفر امروز به استان کرمان، اعتباراتی از محل منابع اعتباری سازمان زندان‌ها را به این پروژه اختصاص داده ایم تا با تلاش مضاعف بتوانیم امسال فاز اول این اردوگاه را برای تعداد قابل ملاحظه‌ای از مددجویان به بهره برداری برسانیم.

او در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات رفاهی برای زندانبانان نیز بیان کرد: کار زندانبانی بسیار دشوار است و خداوند فضیلت خاصی برای اینگونه اقدامات در نظر گرفته است و ما نیز در سازمان زندان‌ها در زمینه مادی، منابع مالی را مدیریت کردیم تا در حد بضاعت و چارچوب مقررات در پرداختی‌ها به همکاران مساعدت کنیم و در حوزه رفاهیات کارکنان در چارچوب مقررات توفیقاتی در این حوزه داشته ایم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار