مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از تولید سالانه ۱۴۰۰ تن گوشت قرمز در این شهرستان خبر داد.

محمد باقر اسفندیاری مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: سالانه یک هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز در واحد‌های دامداری شهرستان میاندورود تولید می‌شود.

او با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۴۰ هزار واحد دامی است، افزود: اطلاع‌رسانی کارشناسان این مدیریت و آشنا کردن دامداران و تولیدکنندگان به مسائل علمی پرواربندی بره و گوساله در واحد‌های پرواربندی، سبب کاهش هزینه تولید و افزایش بازده اقتصادی و سودآوری در جامعه می‌شود.

اسفندیاری با اشاره اینکه گوشت منبع عالی پروتئین است و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم را که بدن ما برای رشد به آن‌ها نیاز دارد، تامین می‌کند، گفت: گوشت گوساله و گاو و گوشت گوسفند، یک منبع غنی از آهن است و برای جلوگیری از بیماری کم خونی مهم و مصرف آن یک یا دو بار در هفته می‌تواند به یک رژیم غذایی سالم، مخصوصا برای کودکان نوپا و زنان در سن باروری باشد.

او برخی از ویژگی‌های گوشت سالم را شامل: بدون بوی بد ترشیدگی و غیرطبیعی، بدون لکه‌های غیرطبیعی و اثر ضربه یا خون‌مردگی، بدون بوی بد در هنگام پختن یا خوردن گوشت، دارای ظاهر و رنگ طبیعی، حمل و نقل آن با وسایل نقلیه دارای سردخانه انجام شده باشد، عدم شل شدن بیش از اندازه و چسبندگی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.