نشان دار شدن ۱۲ هزار ناتوان جسمی برای بهره مندی از خدمات بیمه سلامت

افراد دارای معلولیت پس از نشان دار شدن در سامانه بیمه سلامت می‌توانند از بسته خدمتی تعریف شده به صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری میان بیمه سلامت و بهزیستی استان تاکنون قریب به ۱۲ هزار نفر افراد دارای معلولیت در سامانه بیمه سلامت نشان دار شده اند و می‌توانند از بسته خدمتی مورد نیازشان به صورت بیمه‌ای استفاده کنند.

او افزود: معلولان عزیز برای اینکه بتوانند از بسته خدمتی تعریف شده مورد نیازشان به صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند ابتدا می‌بایست در سامانه بیمه سلامت نشان دار شوند و این مهم با معرفی افراد مشمول از سوی اداره کل بهزیستی به بیمه سلامت اتفاق می‌افتد.

اربابی بیان کرد: پس از نشان دار شدن افراد در سامانه، این افراد می‌توانند خدمات را از مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت به صورت بیمه‌ای دریافت کنند و در صورتی که به این مراکز مراجعه نمایند ۷۰ درصد تعرفه چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی را بیمه سلامت پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: معلولان مشمول این طرح فقط خدمات را می‌بایست از مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت دریافت کنند تا به صورت بیمه‌ای محاسبه شود و لیست این مراکز به همراه بسته خدمتی در پورتال اداره کل به آدرس: s-kh.ihio.gov.ir قسمت امور مرتبط به موسسات – فایل‌های آموزشی ۱۴۰۱ درج شده است.

او عنوان کرد: درصورتی که معلولان مشمول، به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه و بسته خدمت تعریف شده برای نوع معلولیت خود را به صورت آزاد دریافت کردند، می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۶۶۶ و یا سامانه شکایت بیمه سلامت به آدرس: shekayat.ihio.gov.ir و یا از طریق پیام رسان بله به شماره ۰۹۱۰۸۷۷۱۶۶۶ (اداره بازرسی سازمان بیمه سلامت ایران) موضوع را به اطلاع کارشناسان ما برسانند تا در اسرع وقت پیگیری و مشکل یا چالش احتمالی به وجود آمده رفع شود.

برچسب ها: بیمه سلامت ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.