معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: از اسفندماه پارسال تا چهارم اردیبهشت سالجاری ۲۶ هزار پرونده تخلف در حوزه گران‌فروشی، کم‌فروشی، اجرای نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، احتکار، عرضه خارج از شبکه، امتناع از عرضه کالا و تقلب در شعب تعزیرات حکومتی تشکیل شد.

احمد جعفری‌نسب روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در آیین معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: در این مدت ۱۸ هزار پرونده تشکیل شده در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و مختومه شد.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی یک مجموعه دادرسی محور است که وظیفه رسیدگی به تخلفات مختلف در حوزه اصناف، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان را برعهده دارد، گفت: دستگاه‌های اجرای و نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن وتجارت، جهادکشاورزی، بهداشت و ضابطان قضایی در راستای کشف تخلفات فعالیت دارند و کشفیات تخلفات را در اختیار تعزیرات حکومتی قرار می‌دهند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری شعار سال که " مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده است، برای افزایش نظارت بر بازار و همچنین فعالیت واحد‌های تولیدی، صنعتی نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه از سوی مردم، مدیران دستگاه‌های اجرای و ناظران و ضابطان قضایی است تا شعار سال را به عمل تبدیل شود.


بیشتر بخوانید


وی با تاکید بر اینکه گرانفروشی و کم‌فروشی اعتماد مردم و امانتداری را کاهش می‌دهد و در زندگی روزانه مردم اثرگذار است، گفت: قاچاق کالا و ارز تولید را از بین می‌برد و سرمایه‌گذار را ناامید می‌کند.

جعفری‌نسب افزود: از ۱۸ اسفندماه پارسال تا چهارم اردبهشت‌ماه امسال در قالب قرارگاه نظارت بر بازار ۱۱۷ هزار و ۳۵۹ مورد بازرسی از اماکن صنفی کشور انجام شده که در این مدت سه هزار و ۶۷۶ واحد صنفی پلمب شد.

وی افزود: در کشور ۱۵ میلیون پرونده در شعب تعزیرات حکومتی نیاز به امحا داشت که از این تعداد ۶ میلیون پرونده در یک‌سال گذشته امحا شده و فضای بسیار قابل توجهی از ادارات تعزیرات در استان‌ها آزاد شد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه تعهد تعیین شده برای سازمان تعزیرات حکومتی برای وصول درآمد‌های از سوی سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان بود، گفت: پارسال سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط این سازمان وصول شد که این میزان سه برابر تعهد بود.

در آیین معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری از تلاش‌های هفت ساله "محمدرضا عمرون" تجلیل و سعید فلاح به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار