رئیس اداره حفاظت محیط زیست زهک از تعیین مهلت یک هفته‌ای دادستان به شهرداری این شهرستان برای ساماندهی جایگاه فعلی دفن زباله خبر داد.

مسعود خمری رئیس اداره حفاظت محیط زیست زهک   با اشاره به وضعیت نابسامان جایگاه موقت دفع زباله شهرداری زهک گفت : باتوجه به اینکه یکی از مصوبات کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان، جابجایی سایت موقت شهرداری بود و اداره حفاظت محیط زیست زهک همواره به مخاطرات زیست محیطی سایت موقت دفع پسماند شهرداری هشدار داده بود و شهرداری را ملزم به ساماندهی سایت موقت پسماند و انتقال پسماند به سایت مشترک رامشار کرده بود، بر این اساس طبق مکاتبه‌ای که برای عدم انجام این مصوبه کارگروه با دادستان صورت گرفت، دادستان شهرستان مهلت یک هفته‌ای برای شهرداری درنظر گرفت.

وی با اشاره به ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، خاطر نشان کرد: مدیریت اجرایی کلیه پسماند‌ها غیر از صنعتی و ویژه در شهر‌ها و روستا‌ها و حریم آن‌ها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه و وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عهده بخشداری‌ها است.

این مسئول گفت: مدیریت اجرایی پسماند‌های صنعتی و ویژه به عهده تولیدکننده بوده و در صورت تبدیل آن به پسماند عادی، به عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار