۹۹ درصد پزشکان خراسان رضوی نسخه الکترونیکی صادر می‌کنند

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۹۹ درصد پزشکان این استان شامل بیش از هفت هزار پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص به صورت الکترونیکی نسخه صادر می‌کنند.

علیرضا رمزی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد پرونده الکترونیک و ثبت سوابق ویزیت و درمان و خلاصه پرونده بیمار در آن، حذف نسخه کاغذی، تسهیل در دسترسی پزشکان به سابقه درمان بیمار و تهیه پروفایل برای بیماری‌های مختلف جهت تسریع در ویزیت از مزایای صدور نسخه الکترونیکی برای بیماران و پزشکان است.

وی وجود اختلالات اینترنت و ایجاد مشکل در دریافت خدمات مورد نیاز، زمان‌بر بودن فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیک به علت قطعی و یا کند شده سرعت اینترنت را از جمله مشکلات کنونی صدور نسخه‌های الکترونیکی دانست و بیان کرد: امیدواریم این مشکلات با تقویت زیرساخت‌ها به مروز زمان برطرف شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی در خصوی مدت زمان استانداردی که باید پزشکان برای ویزیت بیمار صرف کنند، گفت: طی سال‌های اخیر دستورالعملی برای تعیین مدت زمان ویزیت پزشکان در خراسان رضوی و کشور ابلاغ شده است.

وی افزود:، اما بر طبق مصوبه سال ۱۳۹۴ هیات وزیران مدت زمان تعیین شده برای پزشک عمومی ۱۵ دقیقه، پزشک متخصص ۲۰ دقیقه، پزشک فوق تخصص ۲۵ دقیقه و روانپزشک ۳۰ دقیقه است.

دکتر رمزی ارجای طرح پزشک خانواده را یکی از راه‌های کیفیت بخشی به ویزیت بیماران عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، بیمه‌شدگان می‌توانند با پرداخت حداقل هزینه، خدمات پایه درمان را از پزشک خانواده خود دریافت کنند.

وی اظهار داشت: پزشک خانواده با تشکیل پرونده برای بیمه شدگان اقدام به درمان وی می‌کند و چنانچه بیمار نیاز به درمان تخصصی داشته باشد با ارجاع پزشک خانواده می‌تواند به انتخاب خود به متخصص مربوطه مراجعه نماید.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده بار مراجعات غیرضروری به متخصصان را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود پزشکان متخصص فرصت بیشتری برای بیماران خود داشته باشند.

وی گفت: پزشک خانواده بر اساس محل سکونت بیمه‌شده تعیین می‌شود تا بیمه‌شدگان و بیماران دسترسی بهتری به دریافت خدمات درمانی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار