رشد ۲۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در سرمایه گذاری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۹ تا ۲۰ درصد رشد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناور در حاشیه اینوتکس بیشتر شود.

روح اله دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاحیه اینوتکس ۲۰۲۳ گفت: بسیاری از مجموعه‌های نوآوری دنیا و پارک‌های فناوری بر مبنای زیست بوم قرار گرفته اند. قرار گرفتن فعالان یک حوزه از جمله فناوری و ترکیب آن‌ها می‌تواند نوآوری‌های جدیدی را ایجاد کند.

او گفت: اولین دستاوردی که اینوتکس دارد، این است که بتوانیم ارتباط  مجموعه‌ها را بیشتر کنیم تا نتیجه آن منجر به محصولات و خدمات جدید شود. در کنار این برنامه‌ها زیرساخت های لازم برای تأمین مالی شرکت‌ها فراهم شده است.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: بسیاری از صاحبان سرمایه، اقتصاد دانش بنیان را یک اقتصاد سودآور، اساسی و حیاتی می‌دانند و این مسئله باعث می‌شود امسال نسبت به سال‌های گذشته یک رویداد اینوتکس پرشور و فعال داشته باشیم.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته ۱۹ تا ۲۰ درصد رشد سرمایه گذاری در شرکت‌ها را داشته باشیم. پیش بینی صد هزارنفری بازدید را داریم و امیدواریم در این فرصت مناسب دانشگاهیان ، اساتید و دانشجویان از این فرصت استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به بسته حمایتی برای شرکت‌های نوپا اظهار کرد: جزئیات اعلام حمایت از نوپا‌ها در وقت دیگری اعلام می‌شود، ولی کلیات آن زیست بوم به طور اختصاصی برای آن‌ها درحال آماده سازی است و اگر مجموعه دانشی و تخصصی علاقمند باشند می‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند، این شرکت‌ها مانع جدی برای فعالیت نخواهند داشت.

دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: بیمه و مالیات سرمایه گذاری اولیه برای این شرکت‌ها پیش بینی شده تا به نهال‌های بارور‌تر تبدیل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.