سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تعهد این استان در طرح نهضت ملی مسکن را ساخت ۴۰ هزار واحد در مدت ۴ سال اعلام کرد.

عیسی شهامت طرح نهضت ملی مسکن را از مهم‌ترین و اولویت دار‌ترین طرح‌های عملیاتی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: باید در مدت ۴ سال ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته شود که تعهد ۴ ساله استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۰ هزار واحد در این مدت است.

او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ باید ۲۴ هزار واحد در ۲ سال ساخته شود، افزود: درحال حاضر در یکسال و نیم اخیر، ساخت ۱۷ هزار و ۵۴۱ واحد شروع شده است.

به گفته شهامت؛ همچنین ۲ هزار و ۵۲۴ واحد به زودی کلنگ زنی می‌شود که در مجموع بیش از ۱۹ هزار واحد در استان اجرایی شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۹ هزار و ۵۷۸ متقاضی در استان برای نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۴۷۶ نفر تأیید نهایی شده‌اند و حدود ۷ هزار نفر هم بلاتکلیف هستند و ۵۲ درصد متقاضیان در شهر یاسوج هستند و در این شهر هم مشکل کمبود زمین وجود دارد.

شهامت می‌گوید: در برخی شهرستان‌ها ساخت مسکن مازاد بر سهمیه استان انجام شده و در مجموع از نظر استانی پیش‌رو هستیم، اما در برش شهرستانی مشکلاتی وجود دارد.

او با بیان اینکه برای تأمین زمین در شهر یاسوج براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی، هیچ زمین دولتی برای اجرای طرح باقی نمانده است، اضافه کرد: یکی از راه‌های رفع این مشکل الحاق و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی درجه ۲ و ۳ در نزدیکی یاسوج بود که وزیر کشور با این اقدام مخالفت کرد.

شهامت مشکل دوم پیش روی این طرح در استان را همکاری نکردن بانک‌ها عنوان کرد و گفت: پای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن می‌لنگد و به طور مرتب بانک‌ها می‌گویند که اختیارات مکفی را برای پرداخت ندارند، این در حالی است که همه اختیارات به بانک‌های استان داده شده است.

او می‌گوید: به جز بانک ملت و مسکن تا کنون مابقی بانک‌های استان با ما همکاری‌های لازم را نداشتند و در صورت پرداخت نکردن تسهیلات با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.