سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نبود زمین را دلیل رکود طرح ملی جهش تولید مسکن و اجرای کمتر از ۵ درصد این طرح در یاسوج عنوان کرد.

رئیس گروه ارزیاب وزارت کشور که به منظور بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند، در جلسه شورای مسکن با اشاره به رتبه آخر استان در اجرای نهضت ملی مسکن گفت: در این بازدید که به دستور رئیس جمهور صورت گرفته، علل و عوامل کندی کار در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و نتیجه به رئیس هیئت دولت اعلام می‌شود.

قربانی افزود: با گذشت یک و نیم سال، اما طرح ملی جهش تولید مسکن در یاسوج کمتر از ۵ درصد اجرا شده و روند کار در دیگر شهر‌های استان کند است.

راستا، سرپرست راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تعداد متقاضیان مسکن ثبت نام شده در این طرح را ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۱۷ هزار نفر از این تعداد شرایط لازم برای دریافت مسکن را دارند.

او افزود: ۳ هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی در شهر‌های مختلف استان در حال ساخت است و مقدمات ساخت ۲۹۰ واحد دیگر نیز فراهم شده است.

راستا با اشاره به اینکه که ۵۰ درصد متقاضیان ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج سکونت دارند، اضافه کرد: ساخت مسکن در یاسوج به علت نبود زمین با رکود مواجه است که این گره با خرید دست کم ۱۰۰ هکتار زمین و تامین یک هزار میلیارد تومان اعتبار باز می‌شود که از عهده استان خارج است.

مذنب، رئیس گروه بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: خرید این مقدار زمین عملی نیست و باید روی گزینه بهتر نظیر خود مالکی حساب باز کرد.

او می‌گوید: در این راهکار تسهیلات ساخت مسکن به سرمایه گذاران دارای زمین پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.