مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از وجود ۵۹ واحد صنعتی آلاینده در استان خبر داد و گفت: به منظور ایجاد شرایط مناسب برای خروج این واحد‌ها از وضعیت آلایندگی زیست محیطی، تسهیلات مالی به واحد‌های متقاضی ارائه می‌شود.

سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی گفت: با توجه به وصول شکایت زیست محیطی و اعلام نارضایتی از سوی روستاییان حاشیه این واحد‌های تولیدی، درباره آلودگی ناشی از پساب و ورود آن به اراضی و انهار کشاورزی، قسمت‌های مختلف این واحد‌ها از جمله خط تولید، انبار و تصفیه خانه فاضلاب مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان ضابط خاص دادگستری روند تولید را در واحد‌های تولیدی استان در چهارچوب مقررات زیست محیطی رصد و پایش می‌کند و با هرگونه آلودگی و رعایت‌نکردن استاندارد‌های زیست‌محیطی برابر تکالیف قانونی خود برخورد می‌کند.

به گفته شهند، برای خروج این واحد‌ها از وضعیت آلایندگی زیست محیطی، سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری صندوق ملی محیط زیست، نسبت به ارائه تسهیلات مالی به واحد‌های متقاضی اقدام می‌کند تا با رفع مشکلات زیست محیطی خود به چرخه تولید پاک بازگردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.