مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در پی بارش تگرگ چند روز گذشته به مزارع و باغات این شهرستان خسارت نسبتا شدیدی وارد شد که در بازدید‌های میدانی میزان خسارت ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

 علی مبارکی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت:در پی بارش تگرگ در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ دراین شهرستان به مزارع وبه خصوص باغات این شهرستان خسارت نسبتا شدیدی وارد شد و در بازدید‌های میدانی میزان خسارت ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

او افزود: در این میان بیشترین خسارات مربوط به حوزه باغبانی بوده است؛ به طوری که ۳۲۷ هکتار از باغات شهرستان از جمله باغات گیلاس، سیب، آلو، آلبالو، گردو، بادام، هلو، به و زردآلو و ۵۵ هکتار از مزارع سبزیجات تحت تأثیر تگرگ قرار گرفته و خسارت دید.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور بیان کرد: میزان خسارات از ۲۰ درصد آغاز می‌شود و در بعضی مناطق تا ورود خسارت ۹۰ درصدی نیز گزارش شده است؛ به طور میانگین میزان خسارت در باغات شهرستان ۶۰ درصد برآورد شده است.

او تصریح کرد: در مزارع شهرستان نیز خسارت‌هایی داشتیم. البته میزان خسارت به اندازه باغات سنگین نبود و بیشترین خسارت در حوزه زراعت و مربوط به مزارع سبزیجات برگی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهر بار و روستا‌های میرآباد، عیش آباد، صومعه، بوژان و قلعه نو جمشید بوده است، تاکید کرد: در بازدید میدانی از مناطق خسارت دیده، میزان خسارت حوزه کشاورزی در بخش باغبانی و زارعت حدود ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است که گزارش خسارات از طریق فرمانداری شهرستان به ستاد حوادث استان ارسال شد.

مبارکی اظهار کرد: علاوه بر تگرگ سنگین که اواسط فصل بهار شهروندان و کشاورزان نیشابوری را غافگیر کرد، در روز‌های پایانی فروردین ماه نیز بخشی از باغات و مزارع شهرستان نیشابور بر اثر سرمازدگی ویخبندان خساراتی را متحمل شد.

او افزود:سامانه ضد تگرگ به کمک بهره برداران بخش کشاورزی آمده است و وجود این گونه سامانه‌ها در شهرستان ودر سال "مهار تورم؛ رشد تولید" می‌تواند نوید بخش خوبی برای مبارزه با تگرگ باشد وامیدواریم مورد استقبال سایر باغداران وکشاورزان عمده قرار بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: باغداران وکشاورزان ما باید در کنار وجود ابزار‌های جدید مقابله با بحران‌های طبیعی با انجام بیمه پایه محصولات کشاورزی وباغی از دسترنج خود در مقابل این عوامل طبیعی حفظ وحراست کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.