میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان در خوزستان امسال ۲۹ درصد رشد داشته است.

امید جهان نژادیان  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۲  هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شده است.

او  افزود: این میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان نسبت به مشابه پارسال رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: از این میزان یک میلیون و ۶۵ هزارتن گندم و ۲۷ هزار و ۲۷۲ تن کلزا می‌باشد.

آقای جهان نژادیان می‌گوید:  از این میزان گندم ۶۸۵ هزار و ۲۵ تن توسط مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) و ۳۸۰ هزار و ۳۸۳ تن توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و بخش خصوصی خریداری شده است.

او گفت:  تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار تن گندم از مراکز خرید به سیلو‌های استاندارد داخل و خارج استان و استان‌های نیازمند حمل و ارسال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان  به حساسیت کلزا و ماندگاری کوتاه آن اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام شد کل کلزای خریداری شده به کارخانه روغن گیری طرف قرارداد در شهرستان گچساران واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد حمل شده است.

آقای جهان نژادیان  به استقبال چشم گیر کشاورزان برای تحویل محصولات خود به مراکز خرید دولتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خرید گندم به بیش از ۶۹ هزار تن در روز رسیده است.

او  ادامه داد:  تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب و از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان واریز شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.