مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، از تهیه ۲۰۰ پکیج فرصت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و دولتی خبر داد.

جهانی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ضمن تاکید بر اهمیت حفاظت و احیاء آثار تاریخی و میراث طبیعی، از تهیه ۲۰۰ پکیج فرصت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و دولتی خبر داد.

 وی اضافه کرد: این پکیج‌ها آماده شد ه و در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: بخش دوم از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث‌طبیعی، مانند آب بندان‌ها، پارک‌های جنگلی و ... در حوزه‌های شهری و روستایی که تحت مالکیت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بوده فراهم شده است این امکان برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود که با خیال راحت بتوانند سرمایه‌گذاری نمایند.

او گفت:  در حال حاضر  ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری در بنا‌های تاریخی در ۱۲۰مورد در حوزه منابع طبیعی تهیه شده  که در مجموع بصورت کتاب و بسته‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهیه و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

جهانی یادآور شد از یکی از وظایف اصلی این اداره‌کل هدایت سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در مناطق مستعد و پیگیری و بررسی مشکلات آنان بوده است با بررسی جلسات متعدد و همایش و نشست‌های سرمایه‌گذاری در استان با حضور سرمایه‌گذاران دستگاه‌های اجرائی، برگزار شده و اکثر مشکلات مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری احصاء و در اختیار مقامات استانی و کشوری قرار گرفته و تا حدودی مشکلات حل شده است.

جهانی یادآور شد از سال ۸۵ تا سال ۹۷بالغ بر ۶۰ سازه گردشگری بویژه در مناطق ساحلی ساخته شده بود که در این راستا جلسات متعددی با رییس کل دادگستری گیلان و سایر دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت.

همچنین لازم به ذکر است واگذاری این سازه‌ها از طریق مولد سازی در دستور کار اداره‌کل قرار گرفته و مذاکرات لازم با اداره‌کل اقتصاد و دارای صورت پذیرفته تا در صورت تائید بتوانیم جهت بهره برداری در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.