رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست و امروز بسیاری از کشور‌ها توسعه و قدرت خود را به وسیله فوتبال به رخ یکدیگر می‌کشند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع انتخاباتی هیات رییسه هیات فوتبال استان کرمان گفت: کرمان به لحاظ قابلیت‌های فوتبالی که در خود دارد، استانی برجسته است. استان کرمان سه تیم در لیگ برتر، دو تیم در لیگ دسته دو آقایان و دو تیم در لیگ برتر بانوان دارد.

تاج با بیان اینکه قهرمان فوتبال بانوان از کرمان است، افزود: کرمان قابلیت‌های گسترده‌ای در حوزه فوتبال دارد و ۱۰ بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان از این استان هستند. خوشبختانه یک نگاه نو در کشور به فوتبال بانوان در حال انجام است.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در استان کرمان ۶۰ تیم فوتبال وجود دارد و این نشان دهنده قابلیت‌های خوب این خطه است. در استان کرمان مولفه‌های توسعه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی وجود دارد. امکانات مالی که در برخی از استان‌ها نیست، اما در کرمان بنگاه‌های اقتصادی بزرگی وجود دارد که می‌تواند اسباب توسعه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی استان را فراهم کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست و امروز بسیاری از کشور‌ها توسعه و قدرت خود را به وسیله فوتبال به رخ یکدیگر می‌کشند. بسیاری از صفحات روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیون با فوتبال پر می‌شود. اگر روزی تلویزیون فوتبال را به خانه‌های مردم آورد، امروز تلویزیون به دلیل برنامه‌های فوتبال دیده می‌شود. در اهمیت فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی همین بس که هر هفته میلیون‌ها نفر را به ورزشگاه‌ها می‌آورد و در ماه مبارک رمضان هر شب میلیون‌ها نفر را به ورزشگاه‌ها می‌بردیم و به غیر از یک مورد در یکی از شهرستان ها، دیگر هیچ مانعی نداشتیم و این پدیده با فاصله معنی داری با بقیه پدیده‌های اجتماعی جلوتر است. هرچند که فوتبال مدیریت خاص خودش را می‌طلبد دارد و انتظارات مردم از آن بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: ورزشگاه فوتبال ساحلی برای استان کرمان حتما نیاز است و فوتبال ساحلی نباید در کنار ساحل باشد و یزد اکنون قهرمان این رشته است. در فوتبال ساحلی قهرمان آسیا هستیم و این یک مزیت برای کشور است و استان کرمان باید این بخش را باید در خود ببیند و باشگاه خوب در آن راه اندازی شود. استان کرمان و یزد به لحاظ قابلیت فیزیکی و توانمندی که دارند، در فوتبال ساحلی خیلی موفق هستند. فوتسال و فوتبال ساحلی کم خرج و پرسود است و با هزینه کم می‌توانیم در رده‌های خوب قرار بگیریم.

تاج با تبیین وضعیت فوتبال بانوان بیان کرد: بم یک شهرستان است، اما در کشور آقایی می‌کند و هر سال قهرمان است و ۱۰ ملی پوش از استان کرمان داریم. بخش بانوان بروز و ظهور پیدا کرده و پیداست که قهرمان هستید و کرمان باید پایه فوتبال بانوان کشور شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار