رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دنبال جذب سرمایه گذار برای ایجاد صنایع فرآوری با محوریت مدیریت شیلات در استان هستیم.

 سید علی معتمدی پور در جمع تولیدکنندگان حوزه آبزیان و شیلات با اشاره به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی نیاز ضروری صنعت شیلات در کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: تولید بدون زیرساخت‌های بازاریابی و بازاررسانی با مشکل روبرو است و تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که استانی که حدود ۲۱ هزار تن ماهی تولید می‌کند و رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، حتی یک کارخانه بسته‌بندی نداشته باشد.

او گفت: وقتی تولید و صنایع فرآوری و بسته‌بندی وجود داشته باشد، زیرساخت‌هایی، چون سردخانه و کارخانجات تولید خوراک آبزیان هم فعال باشد نه تنها پایداری تولید و اشتغال رقم می‌خورد بلکه ارتقای این صنعت و افزایش تولید نیز تضمینی خواهد بود.

معتمدی پور با بیان اینکه در صنعت شیلات این استان به دنبال ایجاد زنجیره ارزش غذایی و زنجیره کامل تولید ماهی هستیم افزود: مقدمات این امر فراهم شده و این مهم را با اولویت سرمایه‌گذاران فعال در صنعت شیلات همین استان به سرانجام خواهیم رساند.

او در ادامه یکی از زیرساخت‌های لازم بخش کشاورزی به ویژه بخش آبزیان را نبود فضای لازم سردخانه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: با همکاری استاندار و مجموعه نمایندگان در اقدامی کم نظیر مجوز ساخت ۳۲ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای را بگیریم و اقدامات اجرایی آن‌ها هم شروع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: هم اکنون ظرفیت سردخانه‌های این استان از ۱۶ هزار تن به ۲۵ هزار تن در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.