سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از برگزاری دوره آموزشی مدیریت حفظ بقایای کشاورزی پس از برداشت غلات برای کشاورزان شهرک شهید فلاحی این شهرستان خبر داد.

مهدی زمانپور گفت: با همکاری اداره کل محیط زیست و اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان برای کشاورزان روستای شهید فلاحی و کشاورزان اطراف آن منطقه در مسجد روستا برگزار شد.

او می‌گوید: در این برنامه که با حضور و تدریس کارشناس این اداره صورت گرفت ضمن توزیع بروشور‌های آموزشی در بین کشاورزان، پیامد‌های منفی سوزاندن بقایای گیاهی و روش‌های مدیریت کاه و کلش و استفاده‌های مفید از بقایای حاصل از برداشت غلات و روش‌های جایگزین سوزاندن بقایا مورد آموزش قرار گرفت و به سوالات کشاورزان در این خصوص پاسخ داده شد.

به گفته او سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

زمانپور ضمن توصیه کشاورزان به رعایت حقوق دیگران و حفظ محیط زیست از طریق پیشگیری از سوزاندن کاه و کلش از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این تخلف از سوی کشاورزان و سایر بهره برداران بخش کشاورزی مراتب را با شماره تماس ۳۶۲۳۴۳۴۰ این اداره اطلاع رسانی نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.