در دومین روز از بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج راهکارهای تقویت شبکه بهداشت کشورهای عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پنل تخصصی نظام سلامت با رویکرد PHC که امروز در نشستی برگزار شد کارشناسان ارشد و نمایندگان حوزه سلامت کشور‌های افغانستان، عراق و ایران به صورت حضوری و نماینده کشور پاکستان به صورت وبیناری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شبکه بهداشتی کشورشان، به ارائه نقطه نظرات خود درباره عوامل و راهکار‌های رفع ضعف‌ها و راه‌های تقویت PHC پرداختند.

بر اساس این گزارش، هر کدام از کارشناسان ارشد و نمایندگان کشور‌های عضو پس از ارائه گزارش وضعیت فعلی و عملکرد گذشته شبکه بهداشتی کشورشان، به پرسش‌های کارشناسان حاضر در نشست پاسخ دادند.

در ادامه نشست،  رواقی مشاور منطقه امرو سازمان بهداشت جهانی،  اِواد ماتریا مدیر بخش UHC این سازمان و  ابوالحسنی مدرس موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (HMDI) درباره راهکار‌های توسعه و تقویت شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی سخنرانی کردند.

تقویت همکاری بین کشور‌های گروه پنج؛ حوزه‌های دارای اولویت و استراتژی‌ها" موضوع دیگر سخنرانی‌ها در دومین روز از بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشور‌های گروه پنج در زمینه همکاری‌های نظام سلامت بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار