عبدالملکی گفت: بیش از هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان از بدهی مالی این دانشگاه تا فروردین ماه امسال پرداخت و دانشگاه به این شکل از بحران بدهی مالی خارج شد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  در نشست با مسئولان و جمعی از کادر گروه پرستاری مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی کوثر سنندج اظهار کرد: تا قبل از دی ماه ۱۴۰۰ که مسئولیت دانشگاه به مجموعه مدیریتی فعلی محول شد این دانشگاه دارای بحران‌های متعدد بویژه مالی بود به طوریکه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی بر سر راه توسعه دانشگاه قرار داشت و روزانه به صورت میانگین ۱.۲ میلیارد تومان به آن افزوده می‌شد.

 دکتر فریدون عبدالملکی افزود: تا هفتم فروردین سال جاری بیش از هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دانشگاه پرداخت و تقریبا از حالت بحران خارج شده ایم.

او با قدردانی از خدمات پرستاران، گفت: پرستاران همواره از نیرو‌های خط مقدم در جبهه مبارزه با بیماری‌ها هستند و خدمات آنان منجر به ارتقای سطح سلامتی و اعتماد مراجعان و بیماران به دانشگاه شده است.

 عبدالملکی با اشاره به پیشرفت‌های بیمارستان کوثر سنندج، اضافه کرد: این مرکز که از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۱۳۸۸ و از پیشرفته‌ترین مراکز بیمارستانی منطقه و حتی کشور است.

او به راه‌حل‌های برون رفت از مشکلات در دانشگاه پرداخت و گفت: تغییر دیدگاه‌ها به سمت نیمه پر لیوان و عدم تمرکز محض روی مشکلات و در مقابل آن امیدوار بودن به مسیر پیشرفت و تعالی در کنار صبور بودن منجر به بهبود شرایط می‌شود.

عبدالملکی به برنامه‌های دانشگاه در خصوص پرداخت‌های مالی و شرایط رفاهی اشاره کرد و افزود: بسیاری از پرداخت‌های مالی از قبیل کارانه، تابعی از میزان عملکرد‌ها است.

او به درخواست فرانشیز خدمات درمانی همکاران و خانواده‌های آنان اشاره کرد و گفت: این مورد باید به تصویب هیات امنای دانشگاه برسد که برای تصویب آن تلاش خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نحوه و اهمیت تشکیل تعاونی‌های مسکن نیرو‌ها و پرستاران ادامه داد: در صورت تشکیل این تعاونی ها، دانشگاه نهایت تلاش خود را برای بهبود ادامه مسیر آنان بکار می‌گیرد.

 عبدالملکی به لزوم شفاف سازی در پرداختی‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه این است که کارانه‌ها و اضافه کاری در ۲ سند جداگانه و مشخص به همکاران پرداخت گردد.

او یادآور شد: در صورت وجود احترام متقابل و درست، بیان شفاف خواسته‌ها و نیازمندی ها، به راحتی صدا‌ها شنیده شده و امکان سواستفاده از بین می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.