معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه از فعالیت ۱۰۵ مرکز مشاوره در کرمانشاه خبر داد.

مسعود پایدار معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت : تعداد ۱۰۵ مرکز مشاوره حضوری عمومی و تخصصی در استان کرمانشاه فعال هستند که در زمینه‌های خانوادگی، پیش از ازدواج، اختلالات روانشناختی، مشاوره کودکان و مشاوره تحصیلی خدمات می‌دهند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص تعداد مراجعان به مراکز مشاوره بهزیستی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۶ هزار نفر از خدمات مشاوره حضوری استفاده کرده‌اند.

وی افزود: طی این مدت خط تلفن ۱۴۸۰مرکز صدای مشاور بهزیستی پاسخگوی بیش از ۳۱ هزار نفر بوده است.

این مسئول عمده‌ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز را مشکلات زوج‌ها، مشکلات مالی و اعتیاد و تربیت کودکان و تحصیل اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

پایدار یکی از برنامه‌های بهزیستی به منظور مقابله ریشه‌ای با پدیده طلاق را توسعه مراکز مشاوره عنوان کرد و افزود: در نتیجه ارجاع پرونده‌های طلاق به مراکز مشاوره ۲۴ درصد این پرونده‌ها به صلح و سازش انجامیده است.

معاون پیشگیری بهزیستی کرمانشاه افزود: با همکاری دادگستری تعداد ۵۲ مرکز مشاوره غیردولتی طلاق و ۱ مرکز دولتی مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: قبلاً طلاق توافقی به‌راحتی آب خوردن بود. اگر زن‌وشوهری تحت‌فشار مشکلات وعدم سازش، فکر می‌کردند به ته خط رسیدند و تصمیم به طلاق توافقی می‌گرفتند، اما چند سالی می‌شود سازمان بهزیستی و قوه قضاییه با راه‌اندازی «سامانه تصمیم» دوستانه جلوی زوج‌های متقاضی طلاق توافقی می‌ایستند و فرصتی به آن‌ها می‌دهند تا در آرامش یک‌بار دیگر شانسشان را برای ادامه زندگی امتحان کنند.

پایدار تصریح کرد: قبل از صدور احکام قضایی در خصوص مسائل خانوادگی از جمله طلاق، تمکین، حضانت فرزند، ملاقات فرزند و.. افراد بایستی ظرف ۴۵ روز چهار جلسه مشاوره داشته باشند و به دلخواه خود مراکز را انتخاب می‌کنند، در صورت سازش پرونده مختومه و بایگانی می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.