اصفهان محور گسترش روابط ایران و مکزیک

معاون سیاسی، امنیتی استانداری گفت: اصفهان، محور گسترش روابط بین‌المللی علمی، فرهنگی و اقتصادی میان ایران و مکزیک خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در دیدار با اعضای گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران گفت: ایران در طول تاریخ هیچ زمانی به کشورهای دیگر تجاوز نکرده اما همیشه قدرتمندانه از مدیریت خود دفاع کرده است.

محمدرضا جان‌نثاری افزود: مکزیک نیز هویت خود را بخوبی حفظ کرده است و ما از آن مطلع هستیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران نیز در این دیدار گفت: ما تلاش می‌کنیم تا زیبایی‌های اصفهان را درک کنیم اما این فرصت را هم داریم که ارتباط قوی‌تری با مردم این خطه از ایران داشته باشیم.

خانم "لورنا پینون ریورا" افزود: ما بعنوان گروه دوستی مُتشکل از نمایندگان دارای تخصص‌های مختلف می‌کوشیم تا در حوزه‌های فناوری، علمی، دارویی، معادن و دیگر بخش های تخصص به اصفهان نزدیکتر شویم.

او گفت: ایران و مکزیک فرهنگ غنی و بزرگی دارند و همانطور که در باره فرهنگ ایران گفته شد ما نیز نقاط فرهنگی بزرگی داریم که می‌توان با همین تشابهات فرهنگی مردم ۲ کشور را به یکدیگر نزدیک کرد.

پینون ریورا افزود: مردم مکزیک مانند مردم ایران مهمان نواز و اهل استقامت هستند و این خصوصیات در مردم ایران نیز دیده می‌شود از این رو تمایل داریم تا ارتباط بیشتر و صمیمی‌تری با مردم کشور شما داشته باشیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران گفت: مردم مکزیک مانند مردم ایران مهمان نواز و اهل استقامت هستند و این خصوصیات در مردم ایران نیز دیده می‌شود از این رو تمایل داریم تا ارتباط بیشتر و صمیمی‌تری با مردم کشور شما داشته باشیم.

اعضای گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران نیز در این دیدار اعلام کردند: ایران در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله نانو تکنولوژی پیشرفت‌های بسیاری داشته است و ما امیدواریم در این عرصه با ایران ارتباطات گسترده‌تری داشته باشیم.

اعضای گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
زنده باد اصفهان