مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه از افزایش کارگاه‌های ساختمانی در کردستان و همدان برای سرعت گرفتن طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

حسین مذنب مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان ضمن اعلام بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در کردستان و همدان عملکرد این استان‌ها را در اجرای فرمان رییس‌جمهور و اجرای قانون جهش تولید مسکن تشریح کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان گفت: پروژه‌های استان کردستان در شهر سنندج مورد بازدید قرار گرفت. پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی، عوارض زمین و سرما که در چند ماه از سال عملا امکان ساخت و ساز در آن میسر نیست در اجرا با کندی مواجه است. همچنین این استان در موضوع تامین زمین نیز مشکلاتی دارد که در توافق با مسئولان استانی و استاندار مشکل کمبود زمین در حال برطرف شدن است.

مذنب ادامه داد: مقرر شده تا در استان کردستان به دلیل شرایط خاص استان در فصل بهار و تابستان با افزایش کارگاه‌ها عقب‌ماندگی‌های طرح نهضت ملی مسکن جبران شود.

کمبود زمین در همدان و کردستان برطرف می‌شود

او  با اعلام برگزاری نشست شورای مسکن استان‌های کردستان و همدان با حضور استانداران و سایر مسئولان، گفت: در اراضی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های مناسبی انجام و مقرر شده تا کمبود زمین در این دو استان جبران شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان برودت هوا را در استان همدان عامل کاهش اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ماه‌های پایانی سال گذشته عنوان کرد و افزود: در نشستی که برگزار شد بر تسریع در اجرای پروژه‌ها تاکید شد.

تخصیص ۱۴۰ هکتار از اراضی در همدان به طرح نهضت ملی مسکن

وی گفت: ۱۴۰ هکتار از اراضی در همدان که متعلق به استانداری بود در اختیار اجرای طرح نهضت ملی قرار می‌گیرد و حدود ۱۱ هزار واحد در این اراضی احداث خواهد شد.

مذنب ادامه داد:چند زمین دیگر نیز شناسایی و در مرحله توافق با مالکان است که درصورت نهایی شدن مشکل تامین زمین در شهر همدان به طور کامل برطرف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه قیمت مصالح ساختمانی و به ویژه میلگرد بصورت روزانه افزایش میابد و این برخلاف سیاست مهار تورم و رشد تولید مسکن هست لذا مسئولان مربوطه بایستی ورود کرده و نسبت به کاهشی کردن قیمت میلگرد و سایر مصنوعات فلزی اقدام کنند .
آخرین اخبار