عوامل مهم در هدایت تحصیلی کدامند؟

معاون متوسطه اول آموزش و پرورش، گفت: دانش‌آموزان باید طبق علاقه و نیازمندی جامعه هدایت شوند.

پانته‌آ دری معاون سابق آموزش و پرورش گفت: مطابق سند تحول  بنیادی، وزارت آموزش و پرورش باید حداقل یک شغل به دانش‌آموزان آموزش داده شود و به دختر و پسر به طور یکسان باید حرفه‌هایی را تعلیم دهیم.

وی افزود:مشکلات و موانع آموزش و پرورش  همچون کمبود مکان، کمبود معلم و.... به عدم  انجام هدایت تحصیلی دامن زده و مجلس باید در بودجه به این وزارتخانه کمک کند.

او ادامه داد:مشکلی اصلی هدایت تحصیلی عدم مشاوره تحصیلی در مدارس است. 

دری گفت: دانش آموزان ما باید علاوه بر درس‌های تخصصی دروس دیگر نیز بلد باشند.

حمید یزدانی معاون متوسطه اول آموزش و پرورش، گفت:دانش‌آموزان باید طبق علاقه و نیازمندی جامعه باید هدایت شوند. معلمان عزیز و مشاوران در هدایت تحصیلی به ما کمک بسیار می‌کنند. مشاوران ما برای استعداد یابی دانش آموزان آزمونی برگزار کرده و همچنین نظرات والدین و خود دانش آموزان توجه می‌شود. 

او ادامه داد: طبق تحقیق مشاوره دانش آموز از ۱ تا ۱۲ به رشته‌های مورد علاقه خود نمره می‌دهد.

وی افزود: عواملی همچون استعداد، نظرات مشاوره و نمرات دانش آموز در هدایت تحصیلی بسیار نقش مهمی دارد اما متاسفانه در کشورمان تنها به نمرات دانش‌آموز در هدایت تحصیلی توجه می‌شود و به نظرات و گفته‌های مشاور توجه نمی‌شود. 

یزدانی گفت: هدایت تحصیلی در کشور باید بازنگری و به نظرات نیز توجه شود.

وی افزود: ما باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش‌آموزان را پیدا کرده و دانش خانواده هم افزایش دهیم تا هدایت تحصیلی به درستی انجام شود.

او گفت: رسانه ملی ما باید با ساخت سریال و برنامه متعدد دانش خانواده و دانش آموزان را افزایش دهیم. 

وی گفت: در  فنی و حرفه‌ای حدود۴۱ رشته داریم که علاوه بر مهارت آموزی نیز دانش هم به دانش آموزان تعلیم میدهیم. همچنین در کار و دانش نیز ۱۶۰  رشته داریم که بیشتر به مهارت توجه می‌شود.

او گفت: والدین ما باید بدانند تا دانش آموزان علاوه بر درس به تعلیم حرفه نیز توجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار