استاندار مازندران گفت:مازندران اولین استانی است که می‌تواند الزامات شهر هوشمند را ایجاد و متناسب با کشور‌های پیشرفته عمل کند.

حسینی پور استاندار مازندران در جلسه نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های ارتباطات برای ایجاد اولین شهر هوشمند کشور در مازندران در حال پیگیری است، گفت:مازندران دارای سه بندر استراتژیک، امیر آباد، فریدونکنار و نوشهر است که در توسعه‌ی اقتصادی کشور با کشور‌های منطقه نقش موثری دارد و پویایی این مسیر نیازمند قدرتمند شدن ارتباطات دیجیتال است.

او افزود: مازندران به عنوان اولین استانی که می‌تواند الزامات شهر هوشمند را ایجاد و متناسب با کشور‌های پیشرفته عمل کند و بر این اساس دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان را فعال و تفاهمنامه‌ای برای شهر دیجیتال امضا کردیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه تاکنون در طرح نهضت فیبر نوری تعامل خوبی با شرکت مخابرات برقرار شده‌است، گفت: ما برای همه اپراتور‌های رسمی کشور در مازندران فرش قرمز پهن می‌کنیم که برای ارتقای شبکه با استان ارتباط برقرار کنند.

او با بیان اینکه دولت برای توسعه شبکه مخابرات در مازندران امکانات خوبی برای استان در نظر گرفت، افزود: دولت برای توسعه فیبر نوری در استان ۳۰۹ میلیارد تومان در دو مرحله به مخابرات تخصیص داد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دولت مشوق‌هایی در راستای توسعه فیبرنوری شهر‌ها و روستا‌ها برای اپراتور‌ها در نظر گرفته است، گفت: این مشوق‌ها در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات می‌باشد و طبق دستور مقام معظم رهبری به کسب و کار‌ها کمک شایانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار