مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: ۱۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری سه سال آینده در مناطق شهری کشور ایجاد و توسعه پیدا می‌کند.

مجید سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری "نجما" در ساری گفت: طرح سه ساله توسعه فیبر نوری در کشور آغاز شده است و در این طرح با بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزار کیلومتر فیبر نوری توسعه و ایجاد می‌شود.

او اجرای این طرح را در راستای توسعه شبکه همراه از نسل چهارم به نسل پنجم اعلام کرد و افزود: با این اقدام پهنای باند با سرعت بالاتری به منازل، ادارات و کارخانجات راه پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل مخابرات ایران با بیان اینکه اجرای ۶۱۳ طرح در این پروژه طراحی شده است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح آن در مازندران افتتاح شده است.

مجید سلطانی گفت: زمان بندی پروژه‌ها به همکاری استان‌ها بستگی دارد و هر چه این همکاری بیشتر باشد، سرعت اجرای طرح نیز بیشتر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: ایران در حوزه ارتباطات در یک دهه اخیر از روند رو به رشد ارتباطات جهانی جا مانده است به همین دلیل شرکت‌های مخابراتی مولد و دانش بنیان با توجه به زیست بوم‌های دیجیتالی کشور باید مورد حمایت قرار بگیرند.

او افزود: بر اساس قانون این شرکت موظف است که ۸۰ درصد خانوار‌های کشور را به فیبر نوری با سرعت بالا متصل کند و در دولت سیزدهم اجرای این طرح سرعت گرفته است.

طرح نجما یا نهضت جهادی فیبرنوری مخابرات ایران امروز با حضور مدیر عامل شرکت مخابرات ایران  با بهره برداری از ۱۳۰ طرح در مازندران آغاز شد.

 برای اجرای این طرح‌ها که به‌منظور توسعه ارتباطات و بهره‌مندی مشتریان مخابرات اجرا می‌شود حدود هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار