دهمین نشست نقد کتاب نوجوان به میزبانی حوزه هنری گیلان برگزار شد.

رییس حوزه هنری گیلان در حاشیه نشست نقد کتاب نوجوان  با ابراز خرسندی از میزبانی گروه نقد کتاب نوجوان، شامل دانش آموزان نوجوانی از مقطع متوسطه بندرکیاشهر، گفت: این نوجوانان از انرژی‌های فراوان و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه‌های گوناگون برخوردارند که باید به آن توجه کرد.

سید رسول منفرد با اشاره به اینکه همین نوجوانان اداره امور و آینده کشور را در دست خواهند گرفت، افزود: نوجوانان و جوانان این سرزمین، گذر از پیچ‌های تاریخی سخت و پیچیده ای، چون انقلاب و دفاع مقدس را در کارنامه دارند و می‌توانند باز هم در مقابله سختی‌ها، دسیسه‌ها و دشمنی‌ها تاب آورده و حتی سربلند و پیروز باشند.

وی برگزاری چنین نشست‌هایی را برای شنیدن سخنان، ایده‌ها و نظرات آینده سازان بسیار مفید دانست و گفت: در مسیر پیشرفت و توسعه در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، باید نماد این دوی امدادی را در آینده نه چندان دور به دست نسل نوجوان امروز داد تا کشور را به جلو ببرند. 

مدنی، معلم آموزش و پرورش منطقه کیاشهر و مسوول گروه نقد ادبی نوجوان هم با اشاره به تشکیل این گروه از اسفند ۱۳۹۸، همزمان با آغاز شیوع بیماری کرونا، گفت: باتوجه به تعطیلی مدارس و آغاز تحصیل مجازی، گروه نقد کتاب نیز به صورت مجازی و در ابتدا تنها با ۴ نفر از دانش آموزان کلاسم شکل گرفت. 

وی افزود: در ادامه با مشارکت کانون ادبی راوی گیلان و بهره‌مندی از همکاری و تخصص خانم طاهره مشایخ، از منتقدان ادبی استان، سلسله نشست‌های گروه نقد ادبی کتاب نوجوان با استقبال بیشتری روبرو شد و به صورت حضوری ادامه یافت به گونه‌ای که امروز تا ٣٠ نفر هم در جلسات نقد ادبی شرکت می‌کنند. 

دهمین جلسه نقد کتاب نوجوان با همکاری کانون راوی گیلان و همراهی حوزه هنری استان به نقد کتاب «دیدار با تاریکی» اثر محمدعلی حِمَصیان اختصاص داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.