مراسم صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز با رمز مبارک یا زهرا (س) آغاز شد و رهروان سرزمین‌های نور عازم قله‌های افتخار و بصیرت و استقامت شدند تا باردیگر با شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کنند.

بازی‌دراز تجلی شور و غرور، نماد ایمان و اعتقاد، بازی‌دراز نماد عشق و دلدادگی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی. بازی‌دراز نماد عشق شهیدان به ولایت و رهبری. بازی‌دراز نماد شجاعت و ازخودگذشتگی، عرفان واقعی خانقاهش بازی‌دراز است.

بازی‌دراز گواه هشت سال ایثار و عاشقی، یادآور دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در دفاع از این مرز و بوم؛ مکانی که در هشت سال دفاع مقدس با صلابت و پایداری تمام، سینه ستبر کرد و از اقتدار، شرف و کیان این مرزوبوم حفاظت و حراست کرد.

درود خدای بزرگ بر رشیدمردان این دیار که بازی‌دراز عرصه جنگ‌آوریشان بود و سلام خدا بر شهیدان این دیار که در این ارتفاعات به سوی معبود پرکشیدند.

بازی‌دراز یادآورکننده فتح‌الفتوح ارتش و سپاه در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ است. غریب به چهل سال پیش در این چنین ایامی با همت ایثار و رزمندگان افتخار ارتش و سپاه جان بر کف این ارتفاعات استرتژیک از اشغال دشمن بعثی متجاوز آزاد شد.

بازی‌دراز یعنی جنگ ایمان و اعتقاد در برابر تجهیزات و عدوات در حساس‌ترین منطقه غرب کشور یعنی استان کرمانشاه، کرمانشاهی که نماد پهلوانی، قهرمانی، شجاعت، صلابت است اینگونه بود که بازی‌دراز در کرمانشاه سینه ستبر ایران زمین شد.

دوباره اردیبهشت‌ماهی از راه رسید و خاطره دلاورمردان بیشمار دلیران، رزمندگان و شهیدان شاهد این عملیات غرورآفرین در بازی‌دراز سبب شد که خون در رگ‌ها به تلاطم درآید و با عشق و دلدادگی باری دیگر برای عرض ارادت به شهدا به این ارتفاعات صعودی چند ده هزار نفری صورت گیرد.

مراسمات بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی‌دراز از عصر روز گذشته با برگزاری یادواره شهید خلبان علی‌اکبر شیرودی در منطقه زرین‌جوب سرپل‌ذهاب آغاز شد و به دنبال آن مراسم باشکوهی یادواره شهدای بازی‌دراز با سخنرانی امیرسرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حرم مطهر احمد ابن اسحاق شهر سرپل‌ذهاب ادامه یافت و از بامداد امروز مراسم صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز با رمز مبارک یا زهرا (س) آغاز شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.