وزارت مالیه طالبان سخنان دبیر کل سازمان ملل متحد، در مورد بحران اقتصادی در افغانستان را ناعادلانه خواند.

وزارت مالیه گروه طالبان گفته‌های آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در مورد بحران اقتصادی در افغانستان را دور از واقعیت و غیرعادلانه خواند.

وزارت مالیه طالبان افزود پس از تسلط این گروه بر افغانستان، تغییرات مثبتی در بخش اقتصادی کشور به‌ وجود آمده و برای نخستین‌ بار بودجه سالانه بدون حمایت خارجی، از منابع داخلی تامین شده است.

در اعلامیه طالبان آمده است پرداخت معاشات کارمندان دولتی، تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هزینه کم، ارایه تسهیلات لازم برای تاجران و سرمایه‌گذاران و بالا رفتن سطح صادرات و واردات از عواملی است که اقتصاد افغانستان را به‌سوی بهبودی سوق داده است.

وزارت مالیه طالبان از سازمان ملل متحد خواست بی‌طرفی‌ خود را در قبال افغانستان حفظ کرده و در راستای آزاد کردن ذخایر ارزی و رفع تحریم‌های وضع شده بر سکتور بانکی این کشور تلاش کند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پایان نشست دوروزه این سازمان با محوریت موضوع افغانستان در دوحه قطر گفت افغانستان با بحران اقتصادی بزرگ مواجه است.

گوترش تاکید کرد ۹۰ درصد از شهروندان افغانستان در فقر به‌ سر می‌برند ۶ میلیون تن در این کشور با قحطی روبه‌رو بوده و ۲۸ میلیون تن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار