ظرفیت‌های مغفول مانده کشاورزی، معدنی و صنایع دستی خراسان جنوبی، امسال به کمک مهار تورم و رشد تولید می‌آیند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای استان گفت: امسال برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، قرارگاه تحقق شعار سال در استان تشکیل شده و سه اولویت کشاورزی، معدن و صنعت و صنایع دستی به عنوان پیشران‌های اقتصادی مشخص شده اند.

اشرفی افزود: در این قرارگاه سه دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی به عنوان متولیان اصلی توسعه، مکلف شده اند ظرفیت‌های جدید بخش‌های مربوط به خودشان را شناسایی کنند تا تحرکی در اقتصاد استان ایجاد شود.

او تصریح کرد: قطعاً توجه به این ظرفیت‌ها موجب تحرک در اشتغال، رشد تولید و بهبود بازار عرضه و تقاضا می‌شود و با تنظیم بازار، تورم هم مهار می‌شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: شکل گیری زنجیره‌های ارزش در استان در سال جدید جزو اولویت‌های ماست که در سه بخش کشاورزی، معدنی و صنایع دستی باید با محوریت اشتغالزایی بالا و رشد تولید عملیاتی شوند.

اشرفی افزود: امسال موظف شده ایم تا این زنجیره‌ها را در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور در بازه زمانی ۱۷ لغایت ۲۰ اردیبهشت ارائه کنیم.

کارگرو‌های اقتصادی استان خروجی محور می‌شوند

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی همچنین با تأکید بر اثربخش بودن تشکیل کارگروه‌ها بر زندگی مردم گفت: امسال اولویت ما جدا از تشکیل جلسات و کارگروه‌های اقتصادی، پیگیری مستمر مصوبات و اجرایی شدن آنهاست تا نتیجه این مصوبات بر روی زندگی مردم اثرات مثبت داشته باشد.

اشرفی تأکید کرد: صرف تشکیل جلسه و ارائه عملکرد کار ساز نیست و کارگروه‌ها باید خروجی محور باشند و این فرایند و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه در طول سال ادامه خواهد داشت.

عرضه مرغ منجمد به شرط کمبود عرضه مرغ گرم

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در بازار گفت: تولید مرغ و تخم مرغ در استان ۲ تا سه برابر نیاز استان است و در بحرانی‌ترین شرایط هم دچار مشکل نمی‌شویم، اما ممکن است از استان‌های همجوار در قیمت گذاری‌ها متأثر شویم.

اشرفی بیان کرد: محدودیتی در عرضه مرغ و تخم مرغ در استان وجود ندارد تا مردم احساس نکنند با کمبود مواجه هستیم.

او تصریح کرد: با این حال چنانچه احساس کنیم نیاز به عرضه مرغ منجمد برای تنظیم بازار وجود دارد قطعاً ورود پیدا می‌کنیم و بازار را به تعادل می‌رسانیم.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برنامه دولت را حمایت از تولیدکننده دانست و افزود: پایداری تولید مرغ از عرضه مرغ منجمد مهمتر است تا چرخه تولید گوشت دچار مشکل نشود و تنها در شرایط بحرانی، اقدام به توزیع مرغ منجمد خواهیم کرد.

واحد‌های صنعتی مشکل دار، تسهیلات سرمایه در گردش می‌گیرند

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در ادامه به برنامه‌های حوزه اقتصادی استان برای حمایت از تولیدکنندگان گفت: امسال برای رشد تولید، تفاهم نامه‌ای میان شرکت شهرک‌های صنعتی و بانک توسعه تعاون منعقد شده است تا به واحد‌های خاصی که در تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش مشکل دارند تسهیلات ۲ تا ۳ میلیارد تومانی پرداخت شود.

اشرفی همچنین با اشاره به عملکرد ضعیف برخی بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغالزایی گفت: پارسال ۹۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ به متقاضیان پرداخت شد که بیشتر بانک‌ها به تعهد خود عمل کردند، اما برخی بانک‌ها از برنامه عقب هستند.

او افزود: امسال پیگیر هستیم تا پرونده‌های بر زمین مانده تسهیلات بانکی دوباره به جریان بیفتند و متقاضیانی که از پارسال در نوبت دریافت وام هستند به حق و حقوق شان برسند.

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار